Η «βουβή» χειραφέτηση της γυναίκας

The Single Standard 1929 -Greta Garbo

Ο βωβός κινηματογράφος, τη διακριτική γοητεία του οποίου ξανανακαλύψαμε πέρσι χάρη στγν ταινία “The Artist” του Χαζαναβίσιους, συνιστούσε μια μεγάλη αγάπη του αείμνηστου Μιχάλη Κακογιάννη.

Εξού και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης επιστρέφει για τρίτη συνεχή χρονιά με ένα 15ήμερο φεστιβάλ, αφιερωμένο στην τέχνη του μη ομιλούντος κινηματογράφου.

Ο θεματικός άξονας που ενώνει τις φετινές προβολές (καθημερινά στις 21:00) συνοψίζεται στον εύγλωττο υπότιτλο της διοργάνωσης: «Η χειραφέτηση της γυναίκας». Διότι, ξέρετε, ακόμη και σ’ εκείνες τις παλιές εποχές και ταινίες, της «στυλιζαρισμένης» θέσης της γυναικός στην κοινωνία, η προοδευτική απόκτηση δικαιωμάτων αποτελούσε βασική διεκδίκηση του (πάλαι ποτέ) ασθενούς φύλου.

Μεταξύ των 15 ταινιών που συμπεριλήφθησαν στο πρόγραμμα του φεστιβάλ ξεχωρίζουν το «City Girl» (1930) του Μουρνάου, το «Nana» (1926) του Ρενουάρ, το «Diary of a Lost Girl» (1929) του Παμπστ, ενώ το φεστιβάλ θα κλείσει με το «The Single Standard» (1929) του Ρόμπερτσον με την «θεϊκή» Γκρέτα Γκάρμπο. Και βέβαια, όπως κάθε χρονιά, οι προβολές συνοδεύονται είτε από ηχογραφημένη, είτε από ζωντανά εκτελεσμένη μουσική.

Πηγή: tospirto.net

You may also like