Η Σάραντον, η Εφρον και η Ελλάδα

Μια στιγμή συγκίνησης και μια ελληνική στιγμή είχε το έγκυρο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, μιας μικρής λουτρόπολης με εξαιρετικά πολυτελή ξενοδοχεία έξω από την Πράγα.

Η στιγμή συγκίνησης ανήκε στην πρόσφατα χαμένη σεναριογράφο – μετρ της ατάκας στη ρομαντική κομεντί – Νόρα Εφρον και προήλθε από τη βραβευμένη για το σύνολο της καριέρας της στο φεστιβάλ Σούζαν Σάραντον. Η ηθοποιός αφιέρωσε το βραβείο της – μια κρυστάλλινη υδρόγειο – στη μνήμη της Εφρον, όπως αντίστοιχα έπραξε και η Ελεν Μίρερ, όταν τιμήθηκε για το σύνολο της καριέρας της, επίσης.
Η διάσημη αμερικανίδα ηθοποιός θεώρησε πως γίνονται λίγες, σχετικά, ταινίες από γυναίκες κινηματογραφίστριες, ευχόμενη στα επόμενα χρόνια οι ταινίες τουλάχιστον στο Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι να έχουν γυναικεία υπογραφή – «αν και θα προτιμούσα στα αλήθεια να είναι το ποσοσό αυτό 85%» πρόσθεσε γελώντας.
Μπορεί δε ο μεγάλος νικητής του 47ου Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι να ήταν η νορβηγική ταινία «The Almost Man», όμως οι βραβεύσεις είχαν και χρώμα ελληνικό: ο Έλληνας ηθοποιός Γιάννης Παπαδόπουλος απέσπασε ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής για την ερμηνεία του, και μάλιστα σε ρόλο ανέργου, στην ταινία «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» του Εκτορα Λυγίζου που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα. Ταινία που σχολιάζει στην πραγματικότητα τα επακόλουθα των μέτρων λιτότητας που επιβλήθηκαν από την τρόικα. Βραβείο κέρδισε και η ανολοκλήρωτη ταινία της Ελίνας Ψύκου «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Π.» στο πλαίσιο του τμήματος Work In Progress.

Πηγή:http://www.tanea.gr

You may also like