Λαμπερά εγκαίνια για τον Helmut Newton στη Στέγη

Οι γυναίκες του Χέλμουτ Νιούτον, οι δυναμικές, απροκάλυπτες και ειλικρινείς γυμνές φιγούρες του δημιουργού που επαναπροσδιόρισε τη φωτογραφία διαφήμισης και μόδας πήραν θέση από την περασμένη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου στον εκθεσιακό χώρο «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.

Μια έκθεση που κάνει αισθητή την παρουσία της και που «επιβάλλεται» στον θεατή με την πρώτη ματιά, αποτελεί το αφιέρωμα στον διάσημο φωτογράφο που θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Μαρτίου 2013. Ανθρωποι από τον χώρο της τέχνης όπως η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαμπράκη- Πλάκα, της εκπαίδευσης όπως ο Γιώργος Μπαμπινιώτης αλλά και η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη, έδωσαν το “παρών” στα εγκαίνια της εκδήλωσης που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Helmut Newton Foundation.

Το έργο του Χέλμουτ Νιούτον με την περιπετειώδη ζωή, θεωρείται κατ’ εξοχήν κλασικό και αποδεικνύει δεν ήταν μόνο ένας φωτογράφος μόδας, αλλά ένας καλλιτέχνης ο οποίος καταρρίπτοντας όλους τους περιορισμούς της φωτογραφίας, πειραματίστηκε με θέματα και είδη και διεύρυνε τα όρια της σύγχρονης οπτικής κουλτούρας με το μοναδικό όραμά του.

Ο φωτογράφος – ο οποίος μαζί με τον Ιρβινγκ Πεν, τον Ρίτσαρντ Αβεντον και τον Χερμπ Ριτς ανέτρεψαν τα δεδομένα, ως τη δεκαετία του 1960, στη φωτογράφιση μόδας προσδίδοντάς της υψηλή αισθητική και καλλιτεχνική διάσταση – άφησε πίσω του θρυλικές ατάκες. «Λατρεύω τη χυδαιότητα. Με έλκει αφάνταστα η κακογουστιά, που τη θεωρώ πιο διεγερτική από το καλό γούστο, το οποίο στην πραγματικότητα δεν αποτελεί παρά τυποποίηση του βλέμματος» είχε πει μεταξύ άλλων.

Στην εποχή του, από τα μέσα των δεκαετιών του ’60, ’70 και ’80, προκάλεσε και σόκαρε με το φωτογραφικό έργο του, μέσω του οποίου κατόρθωσε να αποδώσει με χαρακτηριστικό τρόπο την ομορφιά, τον αισθησιασμό, το χιούμορ, τη βία και τη διαστροφή που ένιωθε ο ίδιος να διέπουν τη συμπεριφορά των ανθρώπων που συναντά κάποιος στον κόσμο της μόδας, της πολυτέλειας, του χρήματος και της εξουσίας.

Σύμφωνα με την επιμελήτρια της έκθεσης, Μαριλένα Καρρά, η έκθεση στήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδεικνύει τη «ραχακοκκαλιά» του έργου του φωτογράφου χωρίς να ακολουθείται κατ’ ανάγκη χρονολογική σειρά. Το μεγαλύτερο μέρος των εκθεμάτων είναι ίδιο με το κυρίως σώμα των φωτογραφιών που παρουσιάστηκαν στην αναδρομική έκθεση μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη στο Grand Palais στο Παρίσι (Μάιος- Ιούλιος 2012).

Εκθεση Χέλμουτ Νιούτον
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
www.stg.gr

Πηγή: http://www.tovima.gr

You may also like