Diane von Fürstenberg η πριγκίπισσα της μόδας

Η αφορμή για αυτό το άρθρο ήταν το εβδομαδιαίο newsletter από το «goop» της Gwyneth Paltrow που μόλις είχε πάρει συνέντευξη από μία σχεδιάστρια -θρύλο την οποία θαυμάζει χρόνια τώρα. Η Diane von Fürstenberg είναι μία από τις καλύτερες διεθνώς αναγνωρισμένες σχεδιάστριες μόδας. Είναι στην ίδια κατηγόρια με τα μεγαλύτερα ονόματα της μόδας για δεκαετίες και αν δεν γνωρίζετε αρκετά για εκείνη ίσως ήρθε ο καιρός .

Η Diane von Fürstenberg γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1946 στο Βέλγιο, μεγάλωσε στις Βρυξέλλες, με πατέρα από Ρουμανική και Μολδάβικη καταγωγή και μητέρα Ελληνικής καταγωγής, που είχε επιζήσει του Ολοκαυτώματος. Οι σπουδές τη,ς δεν είχαν καμία σχέση με την μόδα, αλλά σίγουρα για μία γυναίκα μου πλέον διοικεί μία τόσο μεγάλη επιχείρηση, θα φάνηκαν πολύ χρήσιμες.
Σπούδασε οικονομικά στο πανεπιστήμιο της Γενεύης στην Ελβετία. Έπειτα μετακόμισε στο Παρίσι και δούλεψε σαν βοηθός φωτογράφου μόδας για ένα διάστημα. Μετά το Παρίσι, σειρά είχε η Ιταλία όπου δουλεύοντας διπλά στον Angelo Ferretti, έμαθε τα πάντα σχετικά με τα χρώματα, τα υφάσματα, τα κοψίματα και ότι αφόρα στην βιομηχανία της μόδας. Αυτό ήταν το μέρος που άρχισε να σχεδιάζει τα πρώτα της ζέρσεϊ φορέματα.

Στην αρχή της δεκαετίας του 1970 και με τον πόσο των 30,000 δολαρίων μόνο για επένδυση, η Fürstenberg ξεκίνησε να σχεδιάζει την πρώτη της σειρά ρούχων. Όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και γνώρισε την τότε αρχισυντάκτρια της Vogue, Diana Veerland, εκείνη ενθουσιάστηκε με τα σχέδιά της και τα αποθέωσε. Μετά από αυτό, ήταν θέμα χρόνου να συμμετάσχει στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης και να γίνει ευρέως γνωστή.

Το ζέρσεϊ “wrap dress” είναι δική της “εφεύρεση” που σύστησε στο κοινό το 1974. Τα περιοδικά εκείνης της εποχής έγραφαν για εκείνη ότι «Είναι η πιο εμπορεύσιμη γυναίκα σχεδιάστρια μόδας από την εποχή της Coco Chanel». Η επιτυχία του “wrap dress” ήταν φαινόμενο για την εποχή, και η Diane το εξώφυλλο του Newsweek magazine το 1976.

Το 1974, δημιούργησε το πρώτο της άρωμα που έδωσε το όνομα της κόρης “Τατιάνα”. Συμφώνα με την New York Times, το 1979, τα κέρδη της εταιρείας της είχαν φτάσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, καθόλου άσχημα αν σκεφτεί κανείς ότι είχε ξεκινήσει πριν από εννέα χρόνια, μόνο με 30 χιλιάδες.

Από το 1985 που μετακόμισε πάλι στο Παρίσι διεύρυνε τις δραστηριότητές της, σχετικά με προϊόντα ομορφιάς, είδη για το σπίτι, τα οποία παρουσίασε το 1991. Το 1997 επανέφερε το “wrap dress” και κέρδισε για ακόμα μία φόρα τον θαυμασμό μίας ολόκληρης νέας γενιάς γυναικών. Ένα χρόνο μετά δημοσίευσε το βιβλίο με τα απομνημονεύματα της, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι έχει τελειώσει την καριέρα της.

Διότι το 2004 η σειρά από κοσμήματα, ρούχα παραλίας και μαντήλια προστέθηκε στον πλούσιο κατάλογο με τα προϊόντα με το λογότυπό της. Οι διακρίσεις της πολλές, το ταλέντο της αστείρευτο και οι πελάτισσες της την λατρεύουν. Από την Michelle Obama, την Kate Beckinsale, τη Madonna, μέχρι την Susan Sarandon και την Gwyneth Paltrow.
Μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη που παραχώρησε στην ιδιοκτήτρια του «goop» , Gwyneth Paltrow.

Gwyneth Paltrow: Πότε άρχισες να σχεδιάζεις ρούχα και τι ήταν εκείνο που σου έδωσε το κίνητρο να ξεκινήσεις;
Diane von Fürstenberg: Δεν ήξερα πάντα τι ήθελα να κάνω, αλλά ήξερα τι είδους γυναίκα ήθελα να γίνω. Ήξερα ότι ήθελα να είμαι ανεξάρτητη και να έχω μια καριέρα. Ξαφνικά όμως βρέθηκα παντρεμένη και να μετακομίζω στην Αμερική, στην ηλικία των 22. Τότε είχα φτιάξει μερικά φορέματα σε ένα εργοστάσιο στην Ιταλία, τα οποία πούλησα στην Αμερική. Είχα πάντα την επιθυμία να πληρώνω μόνη μου τους λογαριασμούς μου και να μην εξαρτώμαι από κανέναν.

GPΠοια ήταν η έμπνευση σου για την κολεξιόν του φετινού φθινοπώρου; Ποιο σκέφτηκες ότι θα ήταν το θέμα για αύτη την εποχή;
DVF: Πάντα εμπνέομαι από τις γυναίκες που είναι δυνατές, δεν φοβούνται τίποτα και είναι ανεξάρτητες. Σχετικά με το τι γίνονται… και που πηγαίνουν. Για όλα αυτά με τα όποια έχουν «Ραντεβού» και είναι το μυστήριο, το σασπένς και το πεπρωμένο. Υπάρχουν μερικά σουρεαλιστικά υπονοούμενα, που παραπέμπουν στα έργα του Dali, του Magritte και του Miro. Νομίζω ότι το φετινό φθινόπωρο θα είναι μυστηριώδες, λίγο σκοτεινό και ιδιαίτερα σέξι.

GP:Πως να φανταστούμε την φθινοπωρινή κολεξιόν, τα χρώματα, τα σχήματα, τα κοψίματα, και το πώς θα δείχνουμε τη φετινή σεζόν;
DVF:Το φθινόπωρο είναι για μεταξωτά παλτά και συνειδητοποιημένες σιλουέτες. Ανοίγουμε την επίδειξη με το Bentley dress που είναι το νέο wrap. Είναι το φόρεμα που αναδεικνύει το σώμα και δείχνει υπέροχο κάτω από μεγάλα παλτό. Καλύπτει απόλυτα τον ένα ώμο και πέφτει από την άλλη μεριά αφήνοντας ακάλυπτο τον άλλο. Τα χρώματα της εποχής είναι το βαθύ κόκκινο, σχεδόν μπορντό, το κερασί, και το τυρκουάζ. Αλλά φυσικά και τα κλασσικά μαύρο και λευκό.

GP: Ποια είναι τα 5-10 κομμάτια κλειδιά που κάθε γυναίκα πρέπει να έχει στην ντουλάπα της ;
DVF: Ένα πρωινό παλτό, ένα βραδινό παλτό, ένα μαύρο βραδινό φόρεμα, ένα ζευγάρι πολύ ψηλά τακούνια, μπότες ορειβασίας, ένα Ανέτο πουλόβερ και ένα κολάν, μία καλή τσάντα, ένα wrap dress και ένα βραδινό clutch.
GP: Ποια είναι τα προϊόντα που αγαπάς πιο πολύ να σχεδιάζεις και γιατί;
DVF: Πραγματικά συγκεντρώνομαι πολύ στα αξεσουάρ, για παράδειγμα η «Connect bags» είναι μία νέα σειρά, και για μένα το να έχεις μία τσάντα που μπορείς να χρησιμοποιείς το IPad σου χωρίς να χρειαστεί να το βγάλεις καν από την τσάντα είναι κάτι που με ενθουσιάζει. Τα αξεσουάρ έχουν πολύ περισσότερη πλάκα.


GP: Ποίες είναι οι τρείς ιδιότητες που πρέπει να έχει μία γυναίκα για να γίνει φίλη σου και γιατί;
DVF: Αυτοπεποίθηση, γιατί η ανασφάλεια είναι χάσιμο χρόνου. Ειλικρίνεια, γιατί δεν έχει νόημα να λες ότι όλα είναι υπέροχα συνέχεια. Μια γυναίκα χρειάζεται φίλους που να της λένε την αλήθεια. Και φυσικά το χιούμορ είναι πολύ σημαντικό.
GP: Ξέρω ότι τα παιδιά σου είναι και οι δύο καλοί άνθρωποι. Πως κατάφερες να κρατησεις την ισορροπία στη μεγάλη καριέρα και στο να είσαι καλή μητέρα;
DVF: Ήμουν πάντα ειλικρινής με τα παιδιά μου. Πάντα να άκουγα τις απόψεις τους. Και ξέρω ότι το ξέρεις αυτό, αλλά νομίζω ότι ένα σημαντικό μέρος του να είσαι καλή μητέρα είναι να είστε αληθινές με τον εαυτό σας, κι αυτό σας κάνει πιο ευτυχισμένες. Νομίζω ότι κάθε μητέρα θα πρέπει να έχει μια ζωή κι  έξω από το σπίτι.

You may also like