EΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ :Τι θα δούμε φέτος; (Μέρος 1ο), από τη Χρ.Τζέικου

ethniko theatroΚάθε χρόνο ανυπομονούμε να δούμε τί μας επιφυλάσσει το εθνικό θέατρο ως προς τις επιλογές του ρεπερτορίου του. Φέτος μαζί με την άφιξη του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή , Στάθη Λιβαθινού, αναμένουμε να δούμε και το άκρως ανανεωτικό ρεπερτόριο που όπως φαίνεται θα φέρει πολλούς θεατές στην σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Και για να καταλάβετε τι ακριβώς εννοώ πάρτε μια γεύση με τα έργα τα οποία θα παιχτούν τη νέα σεζόν.

  • ΦΙΛΟΥΜΕΝΑ:Για δεύτερη χρονιά , στην κεντρική σκηνή του Εθνικού –κτίριο Τσίλλερ- μετά την περσινή μεγάλη επιτυχία, επαναλαμβάνεται η τρυφερή κωμωδία του Εντουάρντο ντε Φιλίππο, όπου μια γυναίκα μάχεται με όλα τα μέσα για την αξιοπρέπειά της και την ευτυχία των παιδιών της.Στις  φτωχογειτονιές της Νάπολης, ο ευκατάστατος έμπορος ΝτομένικοΣοριάνο γνωρίζει σ’ έναν οίκο ανοχής τη νεαρή Φιλουμένα. Την ερωτεύεται, την παίρνει στο σπίτι του και της εμπιστεύεται τη διαχείριση του σπιτιού και της επιχείρησής του. Η Φιλουμένα τον υπηρετεί με πίστη και αφοσίωση, αλλά εκείνος δεν τη θεωρεί άξια να γίνει γυναίκα του. Ύστερα από είκοσι χρόνια συμβίωσης, ο Σοριάνο ετοιμάζεται να παντρευτεί μια πολύ νεότερή του γυναίκα. Η Φιλουμένα, που δεν αντέχει πια την αγνωμοσύνη και τις απιστίες του Σοριάνο, παριστάνει την ετοιμοθάνατη, κι έτσι τον πείθει να την παντρευτεί. Όταν όμως ο Σοριάνο καταλαβαίνει το κόλπο, καταφέρνει να ακυρώσει το γάμο. Τότε η Φιλουμένα χρησιμοποιεί ένα ύστατο όπλο, που οδηγεί τον Σοριάνο σε μια νέα θεώρηση της ζωής – κάτι που μέχρι τότε δεν μπορούσε καν να φανταστεί… Στον ρόλο της Φιλουμένα , η Ελένη Ράντου, η οποία έχει διασκευάσει το έργο.
  • ΚΑΓΚΟΥΡΩ:Το όνειρο για ένα καλύτερο αύριο οδηγεί ένα νέο παιδί στην απόφαση να φύγει από την Ελλάδα, καθώς η ζωή στο εξωτερικό προσφέρει καλύτερες προοπτικές. Άκρως επίκαιρο! Ένα δίλημμα, που φέρνει σε σύγκρουση το συναίσθημα με τη σκληρή πραγματικότητα, τον οδηγεί στην επανεξέταση της απόφασής του και, τελικά, σε ένα είδος συμβιβασμού, ανάλογο με αυτόν που κάποτε είχε επιλέξει και ο πατέρας του.
    Ο Βασίλης Κατσικονούρης, συγγραφέας του έργου ,φωτίζει την παθολογία της σημερινής Ελλάδας και καταγράφει τα προβλήματα των νέων ανθρώπων. Από 15/10 στην σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», του κτιρίου Τσίλλερ.
  • ΜΑΓΚΝΤΑ ΓΚΑΙΜΠΕΛΣ :Από τις 5/11, στη σκηνή του Νέου Ρεξ, έρχεται η ΜάγκνταΓκαίμπελς του Γιώργου Βέλτσου , σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου ( Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Κάντ).Στο νέο θεατρικό έργο του Γιώργου Βέλτσου, πρωταγωνιστεί η ΜάγκνταΓκαίμπελς, η γυναίκα του διαβόητου υπουργού προπαγάνδας του Χίτλερ Γιόζεφ Γκαίμπελς, εξιδανικευμένο πρότυπο συζύγου και μητέρας στη ναζιστική Γερμανία, που σκότωσε τα έξι παιδιά της πριν αυτοκτονήσουν με τον άντρα της στο μπούνκερ το 1945.Το έργο μιλάει για την ακαταμάχητη ανθρώπινη έπαρση, την ηδονή της βίας, τη ρητορική της κυριαρχίας και του μίσους.
  • Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΓΑΛΙΛΑΙΟΥ:Μπρεχτ! Ένα όνομα , μια ιστορία. Απ’τους αγαπημένους μου συγγραφείς και θεωρητικούς του θεάτρου, εκείνος που μίλησε για την αποστασιοποίηση, έρχεται στη σκηνή του Εθνικού , από τις 21/11, στο θέατρο Ρεξ στη σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», με τον Βίο του Γαλιλαίου, σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και διασκευή-μετάφραση της Κοραλίας Σωτηριάδου.Η ζωή του Γαλιλαίου , θεωρείται το οικουμενικότερο έργο του ΜπέρτολτΜπρεχτ. Αναφέρεται στη ζωή του μεγάλου Ιταλού επιστήμονα. Βασικό θέμα του είναι η θέση του διανοούμενου  σε σχέση όχι μόνο με την εξουσία αλλά και  με το σύνολο της κοινωνίας, η ευθύνη του επιστήμονα για το μέλλον των ερευνών του.
  • ΡΙΧΑΡΔΟΣ Ο Γ’ : Για το τέλος σας άφησα , ένα αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. Το οποίο θα παιχτεί στην κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου από τις 10/12 ( έεεχουμε ακόμα), ενώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο θα ερμηνεύσει ο Δημήτρης Λιγνάδης.Ο Ριχάρδος ο Γ’ γράφτηκε το 1591 και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργά του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Κεντρική φιγούρα είναι ο καμπούρης και κουτσός Ριχάρδος, δούκας του Γκλόστερ, ο οποίος αναρριχάται στην εξουσία ως Ριχάρδος Γ, σκοτώνοντας εχθρούς, συγγενείς, τη γυναίκα του και τους περισσότερους υποστηρικτές του πριν φτάσει στη μάχη του Μπόσγουορθ. Το έργο αρχίζει μ’ ένα μονόλογο, όπου ο ήρωας προλογίζει το έργο, αναλύοντας τον εαυτό του. Πρόκειται για σπάνια περίπτωση όχι μόνο στον Σαίξπηρ, αλλά και στο παγκόσμιο δραματολόγιο.

 Εννοείται πως δεν θα μαρτυρήσω όλο το ρεπερτόριο του Εθνικού από τώρα! Αναμφίβολλα πρόκειται για ένα θέατρο συνόλου αφού απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Και τολμώ να πω πως είναι άξιο θαυμασμού να βλέπεις μια τεράστια γκάμα έργων όπου καλύπτει όλες τις κοινωνικές ομάδες των θεατών και θίγει ζητήματα κυρίως της καθημερινότητας, να παίζονταιαυτή την περίοδο στη χώρα μας κάτω από αυτές τις συνθήκες που ζούμε. Ένα μεγάλο λοιπόν μπράβο στον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Θεάτρου και μια καλή αρχή για τις παραστάσεις που έρχονται!

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ενημερωθείτε και στην επίσημη σελίδα του Εθνικού Θεάτρου www.n-t.gr

Περισσότερες πληροφορίες για τη Χριστιάνα Τζέϊκου, μπορείτε να διαβάσετε εδώ

You may also like