Fashion: Η γλώσσα του σώματος μέσα από τις διαφημιστικές καμπάνιες

Έχετε προσέξει τις φωτογραφίες από τις καμπάνιες μόδας και το πώς είναι στημένες; Ας στρέψουμε την προσοχή μας στις εκστρατείες του 2012 μερικών μεγάλων οίκων και ας δούμε με ποιο τρόπο, παρουσιάζουν τα “προϊόντα” τους. Οι φωτογραφίες αφορούν κολεξιόν προηγούμενης σαιζόντων των Vivienne Westwood, Alexander McQueen, Louis Vuitton, Stella McCartney, Miu Miu, Marc Jacobs, Givenchy, Prada και Saint Laurent.

Σε μια διαφημιστική καμπάνια, το μοντέλο χρησιμοποιεί τη γλώσσα του σώματος για να επικοινωνήσει δημιουργικά το όραμα του σχεδιαστή. Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, όλη η ανθρώπινη επικοινωνία είναι 20% λεκτική και το άλλο 80% μη-λεκτική. Επειδή μια εικόνα λοιπόν βασίζεται στο καθαρά μη-λεκτικό κομμάτι, ένας ειδικός στον χώρο, ο Dr Nicola Davies, καλείται να αναλύσει τις μη-λεκτικές στρατηγικές από τις πιο μοναδικές και τολμηρές εκστρατείες.

Η αινιγματική Stella Tennant στην καμπάνια της Vivienne Westwood απεικονίζει ένα αίσθημα ικανοποίησης και υπερηφάνειας. Με τον τρόπο που στήνεται, προκαλεί το βλέμμα των θεατών.

Σε αυτή του Alexander McQueen, η Suvi Koponen επιτυγχάνει το εξής: μία κούκλα κάνει όλη την δουλειά για να αναδείξει το ρούχο: τα χέρια ψηλά, η στάση των ποδιών σε συνδυασμό με την απροθυμία να κινηθεί προς τα εμπρός και τα μάτια καλυμμένα.

Στο «Louis Vuitton Express», Magda Laguinde φαίνεται να ενδιαφέρεται για το τοπίο, ενώ η Julia Nobis και Marie Piovesan φαίνεται να έχουν πέσει σε βαριά πλήξη ή βαθιά σκέψη, όπως προκύπτει από την απουσία της έκφρασης στα πρόσωπα τους. Τα μαλλιά-παιχνίδι μπορεί να σημαίνουν την χαλάρωση ή την πλήξη, στοιχεία που δείχνουν ότι αυτή η μορφή μόδας είναι για γυναίκες που έχουν χρόνο.

Κρατώντας με μία τεράστια λαχτάρα αυτό το clutch δίπλα στο πρόσωπό της και το στοχαστικό βλέμμα προς τα πάνω, σχεδόν ικετευτικό -θα έλεγε κανείς- και τα χείλη σφιγμένα, η Natalia Vodianova επικοινωνεί την επιθυμία να κατέχουν τη δημιουργία της Stella McCartney οι υποψήφιοι αγοραστές.

Στην εκστρατεία Miu Miu, η Chloe Sevigny τονίζει την ένταση ανάμεσα στο αρσενικό και το θηλυκό. Με σταθερά κλειστά χείλη, κλειδώνει το βλέμμα έντονα στο επίκεντρο προς την κάμερα, αφήνεται στην επικοινωνία και στον αισθησιασμό, αφαιρώντας την ισοπαλία των ανδρικών ενδυμάτων, στα πόδια της γύρω από το μπράτσο της καρέκλας που την οδηγούν σε μία άκρως γυναίκεια στάση. Καταλήγοντας στη γοητεία της ισοπαλίας των φύλων.

Η γυναικεία καμπάνια του Marc Jacobs αποπνέει μία αίσθηση οικειότητας με την κούραση και ταλαιπωρία. Η Marte Mei Van Haaster μοιάζει αμυδρά «ζωντανή» και ενώ είναι έτοιμη να λιποθυμήσει,ανοίγει τα μάτια και το στόμα καθώς γέρνει επάνω στη Marie Piovsan. Το μακιγιάζ τονίζει τα σημάδια αφυδάτωσης με χλωμά πρόσωπα και μαύρους κύκλους, φαίνεται σαν ψεύτικο και τα ρούχα είναι τα μόνα που δίνουν χρώμα και κρατούν τα μοντέλα στη ζωή μέσα σε αυτή την κατάσταση.

Το yin και το yang είναι «ο νόμος της ενότητας των αντιθέτων» και απεικονίζεται στην καμπάνια του Givenchy. Τα ενωμένα πόδια συμβολίζουν την «ενότητα». Οι δύο δείχνουν τα «αντίθετα». Στην αριστερή πλευρά, η Stella Tennant γέρνει προς τα πίσω ενεργά, με ανοικτή στάση και χειρονομίες, ενώ στη δεξιά, παθητική και περιορισμένη, με την οπτική εστίαση να μην προτείνει καμία εμπλοκή με το περιβάλλον. Κάτι θα βρείτε να σας ταιρίαζει….

Ο οίκος Prada κάνει έκκληση προς κάθε στυλ. Ο Gary Oldman εμφανίζεται off, κοιτάζοντας μακριά με τα χέρια να μπαίνουν βαθιά στην τσέπη του. Αντίθετα, ο Willem Dafoe καταδεικνύει εμπιστοσύνη και εξουσία, με μια αυστηρή διάθεση στο πρόσωπό του μέσα από τα σφιγμένα χέρια του και το στραμμένο προς τα μπροστά σώμα του. Τέλος ο Jamie Bell και ο Garrett Hedlund προσφεύγουν σε μια ευχάριστη και χαλαρή διάθεση.


Ο Saint Laurent στο Παρίσι, το «μοντέλο» ξαπλωμένο, σε αυτή τη στάση αναδεικνύει το ρούχο και με αυτό το δροσερό και χαλαρό vibe μας μεταφέρει στο κόσμο που θέλει να δημιουργήσει ο σχεδιαστής. Ο Christopher Owens παρουσιάζει επιπλέον χαλάρωση γέρνοντας το κεφάλι προς τη μία πλευρά με το ένα χέρι να ακουμπά πίσω από αυτό. Τα χείλη του που είναι μισάνοιχτα σημαίνουν αισθησιασμό, μπορεί και έλξη.
Διότι αν είχατε την εντύπωση ότι οι διαφημιστικές εκστρατείες μόδας δεν είναι ολόκληρη επιστήμη και το μόνο που ενδιαφέρει τους σχεδιαστές είναι το αισθητικό κομμάτι, πλανάστε οικτρά… Την επόμενη φορά που θα ξεφυλλίσετε ένα περιοδικό μόδας, προσέξτε τις φωτογραφίες, με μία άλλη ματιά…. Μπορεί να «πέσετε και θύμα» κάποιας καμπάνιας…

You may also like