Selfies: Τα στοιχεία που μας κάνουν να χαμογελάμε.. και να κλαίμε!

car-selfies-2-e1388516291743

Εάν ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα selfies είναι ένας ψηφιακός καθρέπτης, που αντανακλά το πνεύμα του ναρκισσισμού, κάποιοι άλλοι θα μπορούσαν να αντιπαραθέσουν ότι μετατρέπουν όλους μας σε «αυτοβιογράφους».

Η ανακήρυξη της λέξης selfie ως «λέξης της χρονιάς» από το επιφανές αγγλικό λεξικό «Oxford English Dictionary» επιβεβαίωσε αυτό που όλοι οι χρήστες των social media γνώριζαν εδώ και καιρό, οι selfies είναι η νέα απόλυτη τρέλα.

Αλλωστε, τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αποτελούν ένα εργαλείο προς μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς εδώ και αρκετά χρόνια και, όπως ήταν αναμενόμενο, υπάρχει ξεχωριστό ενδιαφέρον και για τις λεγόμενες «προσωπικές φωτογραφίες». Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι από τις αρχές του 2011 περισσότερες από 73 εκατομμύρια φωτογραφίες έχουν ανέβει στο γνωστό μέσο Instagram. Οι προσωπικές φωτογραφίες, σύμφωνα με τους ερευνητές, λένε πολλά περισσότερα από αυτά που γνωρίζουμε.

Μια αποκαλυπτική έρευνα από το Πανεπιστήμιο Σίτι της Νέας Υόρκης μας δείχνει το διαφορετικό «στυλ» με το οποίο επιλέγουν οι άνθρωποι να φωτογραφηθούν, αλλά και ποιες διαφορές υπάρχουν ανάμεσα σε ηλικίες και φύλα.

Ο καθηγητής Lev Manovich που ηγήθηκε του πρότζεκτ χρειάστηκε να μελετήσει 656.000 φωτογραφίες των χρηστών στο διάστημα 4 έως 12 Δεκεμβρίου 2013. Αυτός και οι συνεργάτες του, λοιπόν, επέλεξαν να επικεντρωθούν σε 5 μεγαλουπόλεις, την Νέα Υόρκη, το Σάο Πάολο, το Βερολίνο, την Μπανγκόκ και την Μόσχα. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο το 3 – 5 % των φωτογραφιών που κατάφεραν να απομονώσουν άνηκε στην κατηγορία selfie.

Ένα από τα πολλά selfies της Beyonce

Ένα από τα πολλά selfies της Beyonce

Το επόμενο στάδιο ήταν να καταφέρουν να μειώσουν αισθητά τον υπερβολικό αριθμό φωτογραφιών που περισυνέλεξαν από κάθε χώρα. Κατέληξαν να αναλύσουν 3.200 φωτογραφίες, δηλαδή 640 από κάθε πόλη.

Μεταξύ αυτών των πόλεων παρατηρήθηκε ότι οι γυναίκες στο Σάο Πάολο ποζάρουν περισσότερο εκφραστικά. Οπως για παράδειγμα γέρνοντας ελαφρά το κεφάλι στο πλάι κατά 16,9 βαθμούς έναντι 7,6 στην Νέα Υόρκη. Το μεγαλύτερο ποσοστό γυναικείων selfies ανήκει στην πόλη της Μόσχας. Τα ποσοστά είναι 82 % για την Μόσχα, ενώ αντίθετα για την Μπανγκόκ είναι μόλις 55,2, η οποία και καταλαμβάνει την τελευταία θέση. Πιο συγκεκριμένα το ποσοστό αυτών για τις υπόλοιπες τρεις χώρες κατανέμεται ως εξής: στην δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται το Σάο Πάολο με 65,4 και έπειτα ακολουθεί η Νέα Υόρκη με 61,6 τοις εκατό. Το Βερολίνο βρίσκεται στην προτελευταία θέση με 59,4.

Αναφορικά με τα συγκριτικά στοιχεία μεταξύ ανδρών και γυναικών: Οι νεαρές κοπέλες τραβάνε περισσότερες φωτογραφίες τους εαυτούς τους από ότι το αντίθετο φύλο. Στην Μπανγκόκ φωτογραφίζονται 1,3 φορές περισσότερο από τους άνδρες, ενώ ανεβαίνει κατά 0,6 φορές για το Βερολίνο, δηλαδή 1,9, και κορυφώνεται με 4,6 φορές παραπάνω για τις γυναίκες στην Μόσχα.

Επιπροσθέτως, οι άντρες άνω των 30 μοιράζονται περισσότερες φωτογραφίες από ότι οι γυναίκες στην αντίστοιχη ηλικία. Σε χώρες όπως η Ρωσία και η Βραζιλία μπορεί οι γυναίκες να τραβάνε παραπάνω φωτογραφίες από ότι οι άντρες παρόλα αυτά δεν είναι και αυτές που τις μοιράζονται με τους φίλους τους. Αυτό συμβαίνει διότι οι άνθρωποι εκεί τείνουν να χρησιμοποιούν τα τοπικά μέσα δικτύωσης και όχι αυτά που χρησιμοποιούνται σε παγκόσμια κλίμακα.

Στη μελέτη σημειώνεται, ακόμη, ότι η λήψη φωτογραφιών του εαυτού μας είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε νεαρά άτομα. Η μέση ηλικία που χρησιμοποιεί τέτοιου είδους εφαρμογές είναι 23,7.

Η φωτογραφία του Barak Obama που έκανε το γύρο του κόσμου....

Η φωτογραφία του Barak Obama που έκανε το γύρο του κόσμου….

Συμπέρασμα της μελέτης είναι πως οι selfies είναι ένα νέο κίνημα φωτογραφίας Αρκεί να σκεφτούμε πόσοι αλλά και ποιοι είναι αυτοί που ποστάρουν τον εαυτό τους σε φίλους, γνωστούς αλλά και αγνώστους. Μεγάλα ονόματα της διεθνούς μουσικής βιομηχανίας, πρόεδροι χωρών, θρησκευτικοί ηγέτες, ηθοποιοί και πολλοί άλλοι ακολουθούν την μόδα της αυτοφωτογράφησης.

Πηγή: iefimerida.gr

You may also like