12 Ακαδημαϊκοί αναλύουν το “Sex and The City”

Τι έκανε την επιτυχία, τι εξηγεί την εμβέλεια του SEX AND THE CITY, μιας από τις δημοφιλέστερες τηλεοπτικές σειρές όλων των εποχών – με συνέχεια στον κινηματογράφο; Τι εκφράζει, τι αποκαλύπτει για την ζωή του σύγχρονου ατόμου αλλά και γενικά για την κοινωνική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα; Δώδεκα Έλληνες και ξένοι ακαδημαϊκοί και ερευνητές αναδεικνύουν τον προβληματισμό αναφορικά με τον ρόλο των Πολιτισμικών Προϊόντων της Μαζικής Κουλτούρας στην σημερινή ελληνική και διεθνή πραγματικότητα.

Για την αναζήτηση του μυστικού της επιτυχίας γράφουν: Anouk Bijl, Renske van Bronswijk, Ιωάννα Βωβού, Bettencourt da Camara, Paula Cordeiro, Ana Fernambuco, Αγγελική Γαζή, Πατρίτσια Γερακοπούλου, Κώστας Γεωργιάδης, Δήμητρα Δημητρακοπούλου, Βάια Δουδάκη, Wendy von Kriegenbergh, Χριστιάνα Κωνσταντοπούλου, Γιώργος Μαρκατάς, Νίκος Παναγιώτου, Carmen Penafiel
Μεταμεσονύκτιες Εκδόσεις

Aναζητήσαμε κριτική για το βιβλίο και βρήκαμε του Σάκη Μαλαβάκη από τα ΝΕΑ, ο οποίος γράφει:

“Η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά «Sex and the City» γίνεται αφορμή για μια ενδελεχή κοινωνιολογική μελέτη της γυναικείας ταυτότητας στην εποχή μας

Πώς μπορεί να επαναδιατυπωθεί το νόημα της ζωής; Πώς προσωποποιείται η ευτυχία μέσω της εσωτερίκευσης μιας εμπορικής μάρκας; Πώς εμποδίζεται η θηλυκότητα μέσω της απελευθέρωσης; Τι άλλο μπορεί να υποδηλώνει η παρατεταμένη επίδειξη της κατανάλωσης πέραν της απουσίας και της έλλειψης;
Σε τέτοια ερωτήματα που αφορούν τα φύλα και τους ρόλους τους μέσα στην κοινωνία, τον έρωτα, την αγάπη, τη φιλία ή το σεξ, το χρήμα και το λάιφσταϊλ, την επαγγελματική καταξίωση και τη χειραφέτηση, την καριέρα και την καθημερινή ζωή απαντούν κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι και θεωρητικοί της επικοινωνίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης από διάφορα πανεπιστήμια της Ευρώπης. Κοινό τους σημείο αναφοράς είναι μία από τις δημοφιλέστερες τηλεοπτικές σειρές όλων των εποχών, το αμερικανικό «Sex and the City».
Με φόντο το εξεζητημένο περιβάλλον της Νέας Υόρκης, τέσσερις αχώριστες φίλες – μία χειραφετημένη συγγραφέας/χρονογράφος, μία συντηρητική έμπορος τέχνης, μία μητρομανής σύμβουλος δημοσίων σχέσεων και μία εργασιομανής δικηγόρος – συγχρωτίζονται σε εκλεκτά εστιατόρια και ακριβές μπουτίκ του Μανχάταν, παρουσιάζοντάς μας τη δική τους εκδοχή της σύγχρονης απελευθερωμένης γυναίκας.
Ομως το ουσιαστικό ζήτημα και παράλληλα θεματικός πυρήνας των μελετών που εμπεριέχονται σε τούτο το βιβλίο είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό. Σύμφωνα με την Αγγελική Γαζή από το Πανεπιστήμιο της Κύπρου, η ψευδαισθησιακή υπερβολή και η εκκεντρικότητα της αμερικανικής μητρόπολης απλοποιούν τις ανθρώπινες και τις ερωτικές σχέσεις, μετατρέποντάς τες σε παραστάσεις πλούτου, σπατάλης και επίδειξης.
Εγκλωβισμένες μέσα στη ματαιοδοξία του Μανχάταν, η περίφημη Κάρι Μπράντσο και οι φίλες της, ντυμένες με την τελευταία λέξη της μόδας, επιδίδονται σε μια ακατάπαυστη αφήγηση για την αφθονία των ερωτικών τους συντρόφων, για τα προϊόντα ένδυσης και υπόδησής τους, για τα φαγητά και τα κοκτέιλ που καθημερινά απολαμβάνουν, καταλήγοντας να παρουσιάζουν – υπογραμμίζει η Γαζή – «πρόσωπα και συμπεριφορές που οποιαδήποτε γυναίκα μπορεί να υιοθετήσει ενώ παράλληλα συγκεντρώνουν τα πιο συντηρητικά και προκλητικά χαρακτηριστικά μιας ταυτότητας που όσο απελευθερώνεται τόσο συγχέεται».
Αυτό που εν τέλει βιώνουν οι τέσσερις φίλες είναι ο «καταναγκασμός της ηδονής» και τα όσα αυτός επιφέρει, στις ζωές τους αλλά και σε εκείνες του (θηλυκού κυρίως) τηλεοπτικού κοινού.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και αναδεικνύοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά των πρωταγωνιστών της τηλεοπτικής σειράς, η ψυχολόγος Πατρίτσια Γερακοπούλου καταπιάνεται με την αποδόμηση της θηλυκής ταυτότητας στη σύγχρονη πόλη ενώ η κοινωνιολόγος Χριστιάνα Κωνσταντοπούλου μάς παρουσιάζει την ιδεολογία της καθημερινής ζωής και τα σύγχρονα πρότυπα (ή μάλλον είδωλα) γυναίκας.
Η Ιωάννα Βωβού από το Πάντειο Πανεπιστήμιο μάς μιλά για την αναζήτηση της ευτυχίας στα χρόνια της κατανάλωσης, τρεις ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Αμστερνταμ ερμηνεύουν τη σειρά ως μια διαδικασία εσωτερίκευσης της «φίρμας», ο επικοινωνιολόγος Κώστας Γεωργιάδης προσεγγίζει το φαινόμενο του λάιφσταϊλ στο εσωτερικό των «οπτικοκεντρικών» δυτικών κοινωνιών και η Κάρμεν Πεναφιέλ από το Πανεπιστήμιο της Λισαβώνας καταπιάνεται με την προβολή του αρσενικού αρχετύπου στα θηλυκά στερεότυπα της σειράς.”

Πηγή: http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4730742

Το βιβλίο μπορείτε να το παραγγείλετε μέσω του online βιβλιοπωλείου www.books-in-greek.gr με ένα μόνο κλικ

http://www.books-in-greek.gr/booksingreek/product.asp?pf_id=179709&pr_type=outer

You may also like