Μειωμένος μεταβολισμός: ποιες τροφές τον αποδυναμώνουν

      Πριν λίγες μέρες μάθαμε μερικές από τις τροφές που εξασφαλίζουν σωστό μεταβολικό ρυθμό, ο οποίος με τη σειρά του εγγυάται τη γενικότερη καλή μας υγεία. Υπάρχουν, όμως κι οι τροφές που τον επηρεάζουν αρνητικά και που έχουν σα συνέπεια, τη δημιουργία εκείνης της “κοιλίτσας” που μετά τρέχουμε να ρίξουμε – κι αυτό είναι μία light συνέπεια. Ας δούμε ποιες είναι αυτές, ώστε να περιορίσουμε τις… παρασπονδίες!

01 Λευκό αλεύρι και ραφιναρισμένα σιτηρά και δημητριακά. Μπορεί να πιστεύουμε πως, σε αντίθεση με τα αντίστοιχα ολικής άλεσης, τα προϊόντα με βάση το λευκό αλεύρι είναι “πιο νόστιμα” – προσωπικά πιστεύω πως στο μυαλό μας είναι αυτό, αλλά ας το αφήσουμε προς ώρας αυτό. Στην πραγματικότητα, όμως, τα ραφιναρισμένα προϊόντα σιτηρών και τα δημητριακά, εξαιτίας της επεξεργασίας που υφίστανται, χάνουν μεγάλο μέρος των θρεπτικών τους στοιχείων. Λιγότερα θρεπτικά στοιχεία σημαίνει λιγότερα αποθέματα θερμίδων για να κάψει το σώμα. Αυτό εκ των πραγμάτων οδηγεί μειωμένο μεταβολικό ρυθμό. Τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και απαιτείται μεγαλύτερος μεταβολικός ρυθμός ώστε αυτές να διασπαστούν μέσω τις πέψης.

02 Κρέας… εργοστασίου. Εντάξει, σίγουρα δεν εννοούμε πως… ρομποτάκια ετοιμάζουν τις μπριζόλες που φτάνουν στο πιάτο μας! Η αλήθεια, όμως, είναι πως το κρέας που προέρχεται από ζώα σε φάρμες μεγάλης παραγωγής περιέχει μεγάλες ποσότητες αντιβιοτικών, με αυτό να έχει συνέπεια στο μεταβολισμό μας. Πώς; Τα αντιβιοτικά επηρεάζουν τη χλωρίδα του εντέρου, καταστρέφοντας τα “καλά” βακτήρια που αναπτύσσονται σε αυτό. Αυτό έχει σα συνέπεια το μειωμένο ρυθμό του μεταβολισμού, δυσκολεύοντας την πέψη και με αποτέλεσμα την πρόσληψη περιττού βάρους. Επομένως καλό είναι να προτιμούμε βιολογικό κρέας – κρέας, δηλαδή που προέρχεται από ζώα που εκτρέφονται με βιολογικές τροφές.

Μικρή σημείωση: αντίστοιχη προτίμηση συνίσταται και στα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας έχουν μικρότερη περιεκτικότητα σε ζιζανιοκτόνα.

03 Αλκοόλ. Σίγουρα ένα ποτηράκι κρασί την ημέρα κακό δεν κάνει. Όταν, όμως, το παρακάνουμε σε τακτική βάση, τότε δημιουργείται το πρόβλημα. Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση αλκοόλ μειώνει την καύση των λιπών στο σώμα κατά 73%. Φανταστείτε τι μπορεί να κάνει, λοιπόν, το “ένα ποτηράκι παραπάνω”, αφού έτσι στην ουσία αποδιοργανώνεται η διαδικασία της πέψης, ενώ παράλληλα το σώμα προσπαθεί να κάνει αποτοξίνωση αντί να κάψει τις θερμίδες που πρέπει για να συνεχιστεί η εύρυθμη λειτουργία του.

04 Ζάχαρη. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένη μιλάμε για τη ζάχαρη που περιέχεται, για παράδειγμα, σε τυποποιημένα προϊόντα. Μπορεί ο χυμός πορτοκάλι του σούπερ μάρκετ να μην περιέχει πολλά από τα (ομολογουμένως) ανεπιθύμητα “κομματάκια”, αλλά αντί να μας ενισχύσει με θρεπτικά στοιχεία, αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο σώμα. Έτσι ο μεταβολικός ρυθμός μειώνεται και, αντί να γίνεται καύση θερμίδων, αποθηκεύεται περιττό λίπος στο σώμα. Όταν, λοιπόν, μας πιάνει… υπογλυκαιμία, προτιμούμε φρέσκα φρούτα, σοκολάτα υγείας και καστανή ζάχαρη ή μέλι, αν θέλουμε να γλυκάνουμε τα δημητριακά.

Εννοείται πως η πειθαρχία στη διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην επίτευξη και  διατήρηση ενός ιδανικού σωματικού βάρους. Και μικρές αμαρτίες πού και πού φυσικά κι επιτρέπονται. Όπως είπαμε, όμως, παν μέτρον άριστον για να έχουμε καλή υγεία και (ας το παραδεχθούμε) αυτοπεποίθηση!

You may also like