Τραβάμε… κουπί για τόνωση!

Θα το ομολογήσω: την ύπαρξη αυτού του “μαγικού” οργάνου γυμναστικής την ανακάλυψα στο “House Of Cards”, όπου παρακολουθούσα τον Frank Underwood (Kevin Spacey) ενίοτε να “ξεσπάει” πάνω του! Στη συνέχεια, ανακάλυψα πως οι γυμναστές έχουν μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα άποψη για το κωπηλατικό μηχάνημα αναφορικά με τα οφέλη του. Και τα παρακάτω points εξηγούν γιατί όλο και περισσότερα γυμναστήρια προσπαθούν να τα εντάξουν στο δυναμικό τους!

01 Δεν υπάρχει μυς στο σώμα που να μένει αδρανής. Για αρχή, στη φάση της κίνησης όπως το σώμα μας είναι μαζεμένο (θέση “catch”), ενεργοποιούνται οι τετρακέφαλοι, οι μηριαίοι, οι γλουτιαίοι και οι γάμπες. Στη συνέχεια, στη θέση ‘drive” όπου ξεκινάμε να τεντώνουμε τα πόδια και να τραβάμε τη λαβή του ιμάντα προς το στήθος, δραστηριοποιείται το 84% των μυών σε όλο το σώμα, ενώ στη θέση “finish” όπου ο κορμός έχει φτάσει μέχρι πίσω και έχουμε φέρει τη λαβή στο κάτω μέρος του στήθους συσφίγγονται οι κοιλιακοί και κάτω θωρακικοί. Τέλος, φτάνουμε στη θέση “recovery” όπου ξεκινάμε να επαναφέρουμε το σώμα στη θέση “catch” όπου όλοι οι μύες πρέπει να μείνουν σταθεροί προκείμενου να επαναφέρουμε σωστά το σώμα στην πρώτη θέση.

02 Είναι εξαιρετική αερόβια κι αναερόβια άσκηση. Όπως συμβαίνει με την ποδηλασία και το τρέξιμο, έτσι και στην κωπηλατική μηχανή μπορούμε να ορίσουμε εμείς την όποια αντίσταση και το ρυθμό. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός πως, ακριβώς επειδή το μηχάνημα κωπηλασίας γυμνάζει και γραμμώνει όλους τους μύες του σώματος, είναι ακόμη πιο αποτελεσματική η καύση λίπους. Η συγκεκριμένη εκγύμναση επίσης ενδυναμώνει το καρδιαναπνευστικό μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και περιορίζοντας τον κίνδυνο θρομβώσεων.

03 Καίει πολλές θερμίδες. Ένας γνώμονας που λαμβάνουμε υπ’όψιν όταν αποφασίζουμε για τη γυμναστική μας είναι η καύση θερμίδων στη διάρκειά της. Η εξάσκηση στο rowing machine, αν γίνεται μ’ έντονο ρυθμό, μπορεί να προκαλέσει καύση της τάξης των εξακοσίων ως και χιλίων θερμίδων την ώρα. Το αποτέλεσμα αυτό συναγωνίζεται εκείνο του jogging σε διάδρομο σε ανάκλιση και ξεπερνά εκείνο του ελλειπτικού ή σταθερού ποδηλάτου. Γι’ αυτό και πλέον μπορεί κανείς να το συναντήσει σε όλο και περισσότερα γυμναστήρια.

04 Δεν απαιτεί πολύ χρόνο. Αυτό που συχνά μας αποθαρρύνει από το να ξεκινήσουμε να βάλουμε τη γυμναστική (σε οποιαδήποτε μορφή) στην καθημερινότητά μας είναι η έλλειψη χρόνου. Εν μέρει λογικό, καθώς ένα πλήρες πρόγραμμα εκγύμνασης αποτελείται από ασκήσεις που επικεντρώνεται σε διαφορετικές ομάδες μυών – για παράδειγμα το σύνηθες είναι να ξεκινάμε ζέσταμα στο διάδρομο, μετά μία σειρά ασκήσεων για τα χέρια, ένα άλλο σετ για την πλάτη και πάει λέγοντας. Αυτό είναι όντως χρονοβόρο κι ενίοτε δεν καίμε τις θερμίδες που έχουμε στόχο να κάψουμε. Καθώς, όμως, η εκγύμναση στην κωπηλατική μηχανή γυμνάζει πολλές ομάδες μυών ταυτόχρονα, ενισχύει το καρδιαναπνευστικό και παράλληλα καίει θερμίδες… ε, το πράγμα μιλάει από μόνο του! Για την ακρίβεια, είκοσι λεπτά στο κωπηλατικό μηχάνημα ισοδυναμούν με ένα πλήρες πρόγραμμα ασκήσεων διάρκειας μίας ώρας τουλάχιστον!).

05 Μικρότερος κίνδυνος τραυματισμών. Οι αρθρώσεις μας δεν λειτουργούν πάντα όπως θα θέλαμε είτε εξαιτίας παλιότερων τραυματισμών είτε απλά επειδή μεγαλώνουμε. Σε τέτοιες περιπτώσεις θέλουμε η γυμναστική μας να μας ωφελεί παρά να επιβαρύνει ένα (πιθανώς) ήδη υπάρχον πρόβλημα. Ενώ άλλες μορφές γυμναστικής όπως το jogging ή το σχοινάκι έχουν σχέση με την κατανομή του βάρους του σώματος, το κωπηλατικό μηχάνημα κάνει τη γυμναστική παιχνιδάκι για όσους έχουν αδύναμες αρθρώσεις – φυσικά σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός πως μπορεί κανείς  να ρυθμίσει το επίπεδο αντίστασης κατά την άσκηση. Αυτό είναι που κάνει το rowing machine ιδανικό και για όσους αναρρώνουν από επέμβαση ή τραυματισμό.

Αν, λοιπόν, ακόμη σκέφτεστε ποια μορφή γυμναστικής μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες σας και τους ρυθμούς σας, νομίζω πως το κωπηλατικό μηχάνημα διεκδικεί άνετα μία καλή υποψηφιότητα στην επιλογή σας!

You may also like