9+1 tips για να ξεκουράσετε το μυαλό σας, από την Ιωάννα Βλάσση

stressed womanΌσο πλησιάζουμε τα μέσα του φθινοπώρου, νιώθουμε ότι οι μέρες μας γίνονται κουραστικότερες και η δουλειά πιο απαιτητική. Όλα αυτά συνοδεύει, βεβαίως, και η κακή μας ψυχολογία λόγω της οικονομικής και πολιτικής κατάστασης στη χώρα μας. Αν νιώθετε συχνά ότι είστε κουρασμένοι ή πονάνε και τσούζουν τα μάτια σας, παρακάτω ακολουθούν 10 τρόποι για να ξεκλέψετε λίγο χρόνο και να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας.

1) Φροντίστε να μην κάνετε πολλές δουλειές ταυτοχρόνως. Αναλάβετε να διεκπεραιώσετε μία- μία τις υποχρεώσεις σας και να μην ασχολείστε με πολλά πράγματα ταυτοχρόνως. Το πιο πιθανό όταν το κάνετε αυτό είναι να μπερδευτείτε ή να αποδώσετε λιγότερο απ’ όσο πραγματικά μπορείτε.

2) Εργαστείτε με το δικό σας ρυθμό. Μην προσπαθείτε να ανταγωνιστείτε τους συναδέλφους σας, διότι ο καθένας κάνει διαφορετική δουλειά και έχει μάθει να λειτουργεί σε διαφορετικό χρόνο. Σημασία έχει να αποδώσετε τα μέγιστα όχι ταχύτερα.

3) Προσπαθήστε να μην λαμβάνετε πολλές αποφάσεις μέσα στην ίδια ημέρα, ιδιαίτερα αν δεν το απαιτεί η φύση της δουλειάς σας. Επικεντρωθείτε σε κάθε απόφαση ξεχωριστά, χαρίστε της το χρόνο που χρειάζεται και έτσι θα νιώθετε και πιο ξεκούραστοι και ότι πήρατε μια σωστή και καθόλου βιαστική απόφαση.

4) Κάντε διάλειμμα από ό, τι κι αν κάνετε κάθε 20’ -30’. Δεν χρειάζεστε παραπάνω από λίγα λεπτά για να χαλαρώσετε και να επανέλθετε στο αρχικό σας επίπεδο.

5) Χρησιμοποιείστε όλες σας τις αισθήσεις. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι το μυαλό λειτουργεί καλύτερα όταν λαμβάνουν ταυτόχρονα ερεθίσματα παραπάνω από μία αισθήσεις.

6) Κοιμηθείτε πολύ και καλά. Τόσο ο ποσοτικός όσο και ο ποιοτικός ύπνος συνεισφέρουν στη βελτίωση της πνευματικής και σωματικής μας υγείας, καθώς αυξάνουν τη διαύγεια και βελτιώνουν τη μνήμη.

7) Κάντε διακοπές όσο πιο συχνά μπορείτε και σας το επιτρέπουν οι συνθήκες. Ακόμη και μία εξόρμηση το Σαββατοκύριακο σε έναν κοντινό προορισμό μπορεί να σας βοηθήσει να αλλάξετε παραστάσεις και να χαλαρώσετε το νου σας, αφού θα ξεφύγει από το στρες της καθημερινότητας.

8) Ασχοληθείτε για τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα με κάτι που σας ευχαριστεί και σας ταξιδεύει. Άλλος μπορεί να επιλέξει να λύσει ένα σταυρόλεξο, άλλος να ακούσει μουσική και άλλος να μαγειρέψει. Μην επιλέξετε ωστόσο, την τηλεόραση ή το σινεμά, γιατί και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιείτε το μυαλό σας αρκετά και ο σκοπός είναι να κάνετε κάτι που θα το χαλαρώσει.

9) Επιλέξτε να κάνετε ένα άθλημα που θα σας φέρει πιο κοντά στη φύση, ή απλώς μία συνήθεια (αν δεν είστε και πολύ αθλητικοί τύποι). Η επαφή με τη φύση και τα ζώα χαλαρώνει το νου και σας φέρνει πιο κοντά με τη συναισθηματική σας πλευρά.

10) Κοιτάξτε για 10’ έξω από το παράθυρό σας και εστιάστε τα μάτια σας στο πιο μακρινό και σταθερό σημείο που βρίσκεται εντός του οπτικού σας πεδίου.

You may also like