Design: Υπάρχουν γυναικεία και ανδρικά αυτοκίνητα;

8684d716b29de2818f042f5ab0340998Τι κάνει ένα αυτοκίνητο γυναικείο; Αντίθετα με ότι μπορεί να πιστεύει κανείς, το μόνο πράγμα που μπορεί να προσδώσει αυτόν τον χαρακτηρισμό είναι αποκλειστικά και μόνο οι αγοραστές που το προτιμούν. Αν είναι περισσότερες οι γυναίκες, τότε είναι γυναικείο. Αν είναι περισσότεροι οι άνδρες, τότε είναι… unisex. Ένα πράγμα σαν το παιδί και το κορίτσι που έλεγαν κάποτε.

Αλήθεια είναι πως με τις γυναίκες να αποτελούν σχεδόν το 50% των αγοραστών, οι εταιρίες μπαίνουν πολύ συχνά στη θέση τους για να δουν τι μπορεί να τους αρέσει. Όμως οι γυναίκες συμμετέχουν και στην απόφαση που κάνουν οι άντρες αγοράζοντας αυτοκίνητο, πολύ περισσότερο από όσο συμμετέχουν οι άνδρες όταν αγοράζουν οι γυναίκες. Πράγμα που σημαίνει πως σταδιακά το «ασθενές» φύλο έχει μεγαλύτερο λέγειν στο τι αυτοκίνητο θα επιλέξει το «ισχυρό».

Και οι γυναίκες διαλέγουν με βάσει το «design». Θα μπορούσαμε δηλαδή να πούμε πως όσο πιο στιλάτο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πιο πιθανό γίνεται να θεωρηθεί γυναικείο. H Lancia Ypsilon είναι ένα παράδειγμα που χάρη στην φινέτσα της και την προσοχή στη λεπτομέρεια ελκύει το γυναικείο κοινό, αν δεν εστιάζεται απόλυτα σε αυτό (τουλάχιστον κρίνοντας και από τη διαφημιστική καμπάνια). Τα Citroen C3, Renault Clio και Nissan Micra επίσης έχουν μεγάλη απήχηση στο γυναικείο κοινό, το πρώτο και το τελευταίο με τις πολλές καμπύλες τους, και ο μεσαίο για την παράδοση που έχει η μάρκα (Parisienne).

Όμως το κοινό σε όλα αυτά τα αυτοκίνητα είναι πως είναι μικρά. Οι γυναίκες συνήθως έχουν το δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας που είναι μικρό, ή διαλέγουν μικρό γιατί –αντίθετα με άλλες πεποιθήσεις- το μέγεθος δε μετράει. Το smart είναι επίσης πολύ δημοφιλές στις γυναίκες οδηγούς. Πιο πάνω όμως; Δύσκολα θα δεις για γυναίκα στο τιμόνι ενός Ford Mondeo, ενώ ωθούμενη από την έλξη της στο στυλ, είναι πιο πιθανό να «ξηλωθεί» για μία Mercedes ή BMW, και λιγότερο για ένα Audi που είναι περισσότερο «μηχανή».

Οι γυναίκες είναι και ο κύριος αποδέκτης των CC μικρομεσαίων. Με το αυτοκίνητο να συνεχίζει να θεωρείται μέσο χειραφέτησης και ανεξαρτητοποίησης, το άνοιγμα ενός CC προς τον ουρανό ίσως θεωρείται η απόλυτη απελευθέρωση. Οι γυναίκες όντας πάντοτε διατεθειμένες να ξοδέψουν παραπάνω σε στιλ από ότι σε χρηστικότητα, είναι οι καλύτεροι πελάτες της κατηγορίας αυτής.

Η οικογένεια και οι υποχρεώσεις εμπίπτουν στης ανάγκες που καλείται να καλύψει το αυτοκίνητο του συζύγου επιτρέποντας σε εκείνες να αγοράσουν (σχεδόν) ότι θέλουν. Άρα λοιπόν μήπως «γυναικείο» λέμε υποτιμητικά κάθε αυτοκίνητο που θα θέλαμε να αγοράσουμε και εμείς οι άνδρες αν δεν έπρεπε πριν να το φορτώσουμε με άγχη και υποχρεώσεις; Μήπως τελικά όλοι θέλουμε ένα «γυναικείο» αυτοκίνητο;

Πηγή: http://www.autotriti.gr

You may also like