Όταν η αρχιτεκτονική συναντάει τη μόδα!

Μερικά ρούχα έχουν δημιουργηθεί για να κάνουν εντύπωση και όχι για καθημερινή χρήση. Όπως τα ρούχα που έφτιαξε η αρχιτέκτονας Tara Keens Douglas,τα κουστούμια των φωτογραφιών είναι μία σειρά από “καρναβαλικά” ρούχα, που ως βασικό τους υλικό έχουν το χαρτί και το σχοινί.

Το όνομα της συλλογής είναι “The Ecstatic Spaces” και καθόλου άδικα …Μια ματιά στα ρούχα θα σας πείσει και θα σας κάνει να καταλάβετε ότι μπορεί ο τίτλος να είναι “λίγος” για τα έργα της.  Η συλλογή είναι βασισμένη στη αλλαγή που βιώνουν οι μασκαράδες στο καρναβάλι όταν φορούν ένα κουστούμι. Τα τέσσερα κοστούμια περιγράφονται ως τέσσερις πράξεις: πίστωση, υπερβολή, βύθιση και εξάχνωση. Η αρχιτέκτονας και σχεδιάστρια των ρούχων δηλώνει, πως τα κουστούμια είναι ουσιαστικά «εφήμερη αρχιτεκτονική» και με «με τη μορφή που παίρνουν διαστρεβλώνουν την πραγματική μορφή του σώματος».

Η διατριβή της και οι σπουδές της έργο έχουν να κάνουν με  το καρναβάλι της Τρινιντάντ και το φεστιβάλ που φιλοξένει. Η αρχιτεκτονική αναπαράσταση με κοστούμια ενσωματώνεται στις μεταμορφωτικές εμπειρίες του μασκαρά. Τα κουστούμια και αυτό που αντιπροσωπεύει το καθένα είναι όλα τα εργαλεία της επικοινωνίας, ένα μέσο μεταξύ  σώματος και  χώρου.

 

Ο τρόπος με τον όποιο το κάθε σώμα μετατρέπεται κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού, με τη μεταμφίεση και την επέκτασή του. Με αποτέλεσμα μαζί να παράγουν μια εμπειρία έξω από το σώμα. Το καρναβάλι της Τρινιδάδ είναι η αναζωογόνηση να “επανεφεύρουμε” νέες μορφές μέσα στο καρναβάλι με  μοναδικό τρόπο. Οι συμμετέχοντες απολαμβάνουν ένα φεστιβάλ που δεν είναι μόνο υπερβολικό, αλλά και διαχρονικό. Συμβαίνουν πράγματα εκτός της καθημερινότητας….όπου τα πάντα είναι ανάποδα και τα μέσα προς τα έξω, με αυτή την αντιστροφή να εκφράζεται σε γέλιο.

Οι άνθρωποι της Τρινιδάδ επικοινωνούν με μια παιχνιδιάρικη αισθησιακή φύση χάρις της φορεσιάς τους , χλευάζουν τη σοβαρότητα του πολιτικού κόσμου, απορρίπτοντας την κατάσταση. Το καρναβάλι αγκαλιάζει το γέλιο και το γκροτέσκο, και δίνει την ταυτότητα της κοινότητας.

Το χάος της παρέλασης, η μουσική, ο χορός όλα συνδυάζουν το σώμα με το κοστούμι, μετατρέποντας το άτομο και ελευθερώνοντας το από τις αναστολές. Η συγχώνευση του σώματος με τη “φορεσιά” αφηγείται την ανείπωτη ιστορία του μασκαρά. Η αρχιτεκτονική του κοστουμιού εξυπηρετεί τους χρήστες του, καθώς η σημασία της έγκειται στην επιβεβαίωση της ταυτότητας του, ενώ φιλοξενεί μια συναισθηματική και αισθησιακή εμπειρία.

Τα σχέδια των κοστουμιών είναι grotesque, κάνοντας ακραίες υπερβολές και ανεξιχνίαστες αναπαραστάσεις του σώματος, παραβιάζοντας την εξιδανικευμένη, κλασική φόρμα του σώματος. Τα κοστούμια είναι μια εφήμερη αρχιτεκτονική – εύθραυστη και κινητή. Τα χρονικά στρεβλώνουν την πραγματική φύση του σώματος, μετατρέποντας το άτομο που φορά το κουστούμι, έτοιμο να αποκαλύψει νέες φύσεις. Κάνουν μια νέα “πρόσοψη”. Είναι κατά κάποιον τρόπο, η αρχιτεκτονική του προσώπου.

Πηγή: http://www.dezeen.com

You may also like