Fashion Trends που “στιγμάτισαν” το 2013, από την Ελισάβετ Χατζηγάκη

Το 2013 ήταν μια ενδιαφέρουσα, απρόσμενη, σαρωτική, γεμάτη εκπλήξεις χρονιά. Όσο αφορά στον χώρο της μόδας, η τράπουλα ανακατεύτηκε πολλές φορές και απ’ότι φαίνεται θα συνεχίσει να ανακατεύεται μέχρι τελικής «κατάταξης» των δεδομένων. Αλλαγές. Μεγάλες αλλαγές. Οι bloggers, κυρίως στο εξωτερικό, εδραιώνονται πλέον ως «trendsetters», φιγουράροντας στα front rows των μεγαλύτερων επιδείξεων και φορώντας bold fashion items που γίνονταν και γίνονται, συνήθως, statement.

Επίσης, πολλοί νέοι σχεδιαστές μας χάρισαν λίγη από τη δημιουργικότητα και το όραμά τους, ο κόσμος της μόδας έχει μια ασυνήθιστη ρευστότητα όπως και ο υπόλοιπος κόσμος που προκαλεί ξάφνιασμα και προσμονή για κάτι συνεχώς καινούργιο και πιο φρέσκο από το προηγούμενο. Σήμερα κάνουμε ένα απολογισμό των πιο εντυπωσιακών και απρόσμενων τάσεων που «γέννησε» το 2013 και μας έκαναν να σαστίσουμε, να τις υιοθετήσουμε μα πάνω απ’όλα να τις αγαπήσουμε.

2013 bDesigner Parody Mania

Τη χρονιά αυτή που φτάνει στο τέλος σε λιγότερο από 5 ώρες, ακούσαμε, μάθαμε, είδαμε την τάση της «παρωδίας» διαφόρων brands σε T-shirts και oversized pullovers. Συγκεκριμένα, εντύπωση προκάλεσαν διάφορα ρούχα όπως μπλουζάκια, tops, πουλόβερς, hoodies και τα καπέλα του Brian Lichtenberg με το λογότυπο “HOMIÉS” (ως παιχνίδισμα από το brand name Hermés) ή Ballin (ένα ευφυέστατο λογοπαίγνιο εμπνευσμένο από τον οίκο Balmain).

Αλλά και πολλές ακόμη φράσεις που, κατά ένα περίεργο τρόπο, έξυπνα, θυμίζουν τα ονόματα μεγάλων οίκων. Φυσικά, ποιος μπορεί να ξεχάσει τον οίκο Céline, κεντρικός οίκος που «χρησιμοποιήθηκε» σε πολλά, αστεία αλλά stylish λογοπαίγνια, τύπου; “Celfie” που υιοθετήθηκε και αγαπήθηκε από τις bloggers ως παρωδία του «Selfie». To «Céline Dion» ήταν ακόμη ένα λογότυπο που έκανε θραύση σε T-shirt και φούτερ, μιας και είναι το όνομα της πασίγνωστης τραγουδίστριας αλλαγμένο με τον ομώνυμο τίτλο του οίκου μόδας “Céline”. Από τον Lichtenberg, είδαμε επίσης και το «Féline Meow» να παρελαύνει σε πολλά tops φορεμένα με χάρη και στυλ από τις διάφορες bloggers.

Οι φανατικοί υποστηρικτές της συγκεκριμένης τάσης έσπευσαν να την υπερασπιστούν, υποστηρίζοντας ότι απευθύνεται κυρίως στις νεαρές ηλικίες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, διαφορετικά, να αγοράσουν πολυτελή είδη από τους συγκεκριμένους οίκους και αυτή η τάση τους δίνει την ευκαιρία να δεθούν συναισθηματικά με το brand, μ’έναν πιο φρέσκο, αστείο και παιχνιδιάρικο τρόπο. Βέβαια, για του λόγου το αληθές, πολλοί ήταν οι οίκοι που πρωτοστάτησαν εναντίον της τάσης αυτής, λόγω των αναπόφευκτων ζητημάτων copywriting που ήρθαν στο φως. Παρόλα αυτά μας ΑΡΕΣΕ!

ihgilk

 

Η τσάντα «Le Boy» της Chanel

Τι να πει κανείς για αυτό το αξεσουάρ;
Η απόλυτη καινοτομία ήρθε και πάλι απο τον βιρτουόζο Karl Lagerfeld της Chanel και «σύστηκε» ο κόσμος της μόδας για άλλη μια φορά. Όλες καρδιoχτύπησαν για αυτή την καινούργια, street-chic τσάντα με το πάντα ευδιάκριτο logo του οίκου. Το αξεπέραστο class του οίκου απόλυτα προσαρμοσμένο στη νέα γενιά και τα νέα δεδομένα. Την ΛΑΤΡΕΨΑΜΕ!

2013 d

Η μίνι skirt της Zara
Ενώ οι περισσότερες τάσεις της μόδας και του street-style, φαίνεται να προέρχονται απο μεγάλους οίκους, η έκπληξη του 2013 ήταν ότι και κόμματια σε προσιτές τιμές έκαναν τη διαφορά. Εδώ θα αναφερθώ στην 39.99 ευρώ μίνι φούστα από τη Zara που φορέθηκε απ’όλους! Από bloggers μέχρι μεγάλες αρχισυντάκτριες μόδας, που την αγάπησαν. Το θηλυκό κόψιμο μπροστά την ανέδειξε σε πραγματική τάση του 2013.
Σε χρώμα μαύρο και άσπρο, η φούστα σε στυλ wrap, σαν να τυλίγει το σώμα δηλαδή μπροστά και πίσω σορτς, θεωρήθηκε ιστορική αναδρομή στην δεκαετία των ‘90ς.

2013 e

Τα eye-print της Kenzo
Αναμφίβολα η Kenzo έχει κυριαρχήσει στη βιομηχανία των “it” items, αφού κάθε χρόνια, εντυπωσιάζει με τα must-have κομμάτια που λανσάρει και προκαλεί ενθουσιασμό και ντελίριο στο κόσμο της μόδας. Αυτό οφείλεται κυρίως στους καινούργιους και εξαιρετικά διορατικούς ιδρυτές της, Humberto Leon και Carol Lim, που ανέλαβαν τα ηνία της Kenzo το 2011 και έκτοτε έχουν αποδειχθεί «ένεση» κολλαγόνου, με τον φρέσκο αέρα που πνέει πλέον στα πανιά του Παρισινού οίκου. Για το 2013 λοιπόν, η Kenzo μας σύστησε το νεότερό της μοτίβο: το ρεαλιστικό μοτίβο μάτι.

2013 i

Το μοτίβο αυτό έκανε την εμφάνισή του σε μια σειρά από ρούχα, προσιτές μπλούζες, πουλόβερ, φούτερ μέχρι και δερμάτινες θήκες και αγαπήθηκε πολύ για τον funky και στυλάτο χαρακτήρα του.
Όλοι έχουμε εξάλλου,«ένα μάτι που μας φυλάει από το κακό» ή «τα μάτια μας δεκατέσσερα»…

Τα slip-on πάνινα παπούτσια
Στις αρχές του 2013, όλοι είχαν μιλήσει για τη νέα μόδα των πάνινων slip-on παπουτσιών ως κάτι όχι τόσο καινούργιο, μιας και το είχαμε ξαναδεί, στους skateboarders, στους λάτρεις του grunge style αλλά και σχεδόν σε όλους τη δεκαετία των ‘90ς. Το ασυνήθιστο της υπόθεσης ήταν ότι τώρα και ο κόσμος της υψηλής ραπτικής άρχισε να τα εντάσσει δυναμικά.

4DG4

Χωρίς ίδιαιετερη έκπληξη, πρώτος ο οίκος Céline, ο πιο δροσερός και περιζήτητος οίκος αυτή τη χρονιά, ήταν αυτός που τα «αγκάλιασε», λανσαροντάς τα στα 524 ευρώ, μια pony hair έκδοση, ως κομμάτι της κολεξιόν άνοιξη/καλοκαίρι 2012. Αμέσως μετά ακολούθησε η Zara, με μια έκδοση σχεδόν ίδια με της Céline, σε μαύρο χρώμα όμως, που εξαντλήθηκε εν ριπή οφθαλμού.
Προφανώς, όλοι οι σχεδιαστές των μεγάλων οίκων έλαβαν υπόψιν τους τη μεγάλη επιτυχία που σημείωναν τα slip-ons και κάποιοι κυκλοφόρησαν και τα δικά τους, φυσικά, στην πιο high-end εκδοχή τους. Οι Givenchy, Tory Burch, Κέιτι Γκραντ για τη Hogan για να αναφέρουμε μερικούς. Αλλά και σε πιο προσιτές εκδοχές ακολούθησαν οι: Kurt Geiger , Michael Kors και Vince.Τα ΦΟΡΕΣΑΜΕ, τα ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ!

Οι Valentino γόβες με τα καρφιά
Προσωπικά, ενθουσιάστηκα με την στροφή του οίκου Valentino στο «φρέσκο» χωρίς να χάνεται το «elegant». Αυτές οι γόβες ήταν ότι πιο φορεμένο έχω δει το 2013 και εξυμνούν κάθε γυναικεία εμφάνιση είτε casual είτε πιο επίσημη. Σε παστέλ ροζ, σε animal print, σε μαύρο ήταν το highlight αυτής της χρονιάς. ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ!

2013 l

Δέσε το Πουκάμισο γύρω από τη Μέση
Μια τάση που επανέφερε σ’ένα μεγάλο βαθμό το grunge στο προσκήνιο, και το είδαμε το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2013. Μια πτυχή που έκανε αυτή την τάση να αγαπηθεί τόσο από τους φανατικούς της μόδας, ήταν η απλότητα του street style και το-γύρω-από-τη-μέση-τύλιγμα το οποίο «φορέθηκε» πολύ από stars όπως η Gwen Stefani και η Rihanna. ΤΥΛΙΧΤΗΚΑΜΕ με τα πουκάμισα!

KBBJ

Τα Μικρά Τσαντάκια ή αλλιώς Designer Pouches

Πέρσι τα πάντα περιστρέφονταν γύρω από τις υπερμεγέθεις  τσάντες. Φέτος, είμαστε όλοι κολλημένοι με τα μικρά τσαντάκια, τα γνωστά «designer pouches». Οι oversized τσάντες Givenchy και Céline αντικαταστάθηκαν φέτος, από μικροσκοπικά pouches με λουράκια ή χωρίς και με διάφορα prints, φορεμένα με οτιδήποτε και προσδίδοντας μια πιο δροσερή και προσιτή νότα στις εμφανίσεις των γυναικών όλου του κόσμου. Τα ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ ασταμάτητα!

2013 p

Τα Σακάκια και Παλτό πάνω στους Ώμους

Κάποτε προορίζονταν μόνο για τις ψυχρές, άχρωμες γυναίκες ή στην καλύτερη περίπτωση, τις τυπικές γιαγιάδες. Αυτή τη χρονιά όμως, τα jacket και τα παλτό πήραν άλλη διάσταση. Το «it» σακάκι που πέφτει πάνω στους ώμους φορεμένο με ένα blazer από κάτω ή με ένα άλλο jacket έδωσε μία πιο stylish εκδοχή στα, άλλοτε βαρετά και ντεμοντέ πανωφόρια και φυσικά έδωσε το έναυσμα για το αγαπητό σε όλες, «layering». Πρακτικό και στυλάτο.

2013 q

Τέλος, τα oversized παλτό «ριγμένα» στους ώμους, που λάνσαρε πρώτη και με μεγάλη απήχηση η MaxMara, θεωρήθηκαν statement για το 2013. «Ρίξτε λοιπόν ένα παλτό πάνω σας»!

Το Παλτό “Σκάκι” της Louis Vuitton

Τα πιο φωτογραφημένα και πολύ φορεμένα παλτό της χρονιάς είναι, χωρίς αμφιβολία, το σχέδιο, σκακιέρα καρό, του Marc Jacobs για τη Louis Vuitton, που αποδείχθηκαν ότι θα ήταν και τα τελευταία του. Λόγω του ότι μιλάμε για πανάκριβα παλτό και υψηλή ραπτική, εκτός από τους stars που τα φόρεσαν είχαμε και διάσημες bloggers και street stylers που τα ανέδειξαν όπως η Ρωσίδα Miroslava Duma, η Elena Perminova και τέλος η blogger Eleonora Carisi. «Le Roi Mat» de Louis Vuitton!

2013 r

Γυαλιά “Καθρέφτες”

Το 2013, σίγουρα όλοι,«καθρεφτίστηκαν», φορώντας γυαλιά με καθρέπτες σε ποικίλα χρώματα και σχέδια! Οι συγκεκριμένοι φακοί  ήταν κάτι πρωτοποριακό που εντυπωσίασε και έδωσε στυλ σε όποιον/α τους επέλεξε. «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου…»

2013 s1

Αυτός ήταν ένας απολογισμός της χρονιάς που βαδίζει προς το τέλος της, του 2013, με τα άσχημα και τα καλά που μας έφερε. Η σφαίρα της μόδας συνεχίζει να εξελίσσεται και να γυρίζει, χωρίς σταματημό όμως και όλοι είμαστε περίεργοι να δούμε τι μας επιφυλάσσει για το μέλλον!

2013 t

Πολύχρωμη χρονιά, λοιπόν!

Ελισάβετ

You may also like