ΛΙΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: “Η ΤΣΑΝΤΑ KOORELOO EINAI ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ”

Λατρεύω τις τσάντες και θεωρώ ότι είναι το αξεσουάρ που αναδεικνύει την κάθε μας εμφάνιση. Ε, η Λίλα Καραγιάννη είναι η δημιουργός των Kooreloo , κι έχει ενδιαφέρον να μάθουμε ποια είναι η φιλοσοφία της και του brand.

Όταν πρωτοείδα τις τσάντες Kooreloo σε φίλες μου, εντυπωσιάστηκα από το ύφασμα, τη ραφή τους και τη μοναδικότητά τους. Έχοντας μεγαλώσει μέσα στην κλωστοϋφαντουργία και ανάμεσα σε υφάσματα, γνωρίζω τη δυσκολία παραγωγής και την ιδιαιτερότητα μιας κουρελού. Κι αυτή η μοναδικότητα αναδεικνύεται μέσα από τις χειροποίητες γυναικείες τσάντες του brand που έχτισαν η Λίλα Καραγιάννη (Leila Karr) και ο Αλέξης Κρασανάκης το 2015.

Πλέον, τις γνωρίζω καλά, χάρη στην Έλφη Αλεξανδρόγλου της else agency , τις έχω εντάξει στην γκαρνταρόμπα μου προσθέτοντας χρώμα στις εμφανίσεις μου.

-Πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα; Πώς από μία ανάγκη σας για τσάντα παραλίας –όπως έχω ακούσει- δημιουργήσατε την Kooreloo ;

Λίλα Καραγιάννη: Η ιδέα των δημιουργημάτων από κουρελού ξεκίνησε το 2014 αποτελώντας μέρος των καλλιτεχνικών μου αναζητήσεων και της επιθυμίας μου να κατασκευάζω και να αναζητώ πάντα νέους τρόπους έκφρασης.
‘Ηταν από μικρό παιδί η διάδρασή μου με γυναίκες της οικογένειας μου, της μητέρας μου αλλά και της γιαγιάς μου, που κέντριζαν το ενδιαφέρον και δημιουργούσαν παραστάσεις γύρω μου με βάση την παράδοση, την μοναδικότητα και του χειροποίητου, οι οποίες άθελά τους σμίλευαν την φαντασία μου.
Από μικρή παρατηρούσα και καταπιανόμουν με οποιαδήποτε μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης και με συνέπαιρναν η ζωγραφική αλλά και η κατασκευή κάθε είδους. Μου άρεσε να θέτω τους προσωπικούς μου στόχους και να τους πετυχαίνω.
Η πρώτη τσάντα όμως από την παραδοσιακή κουρελού ήρθε από την ανάγκη να έχω μία τσάντα παραλίας η οποία να χωράει μέσα όλα τα απαραίτητα, καθώς είχα τρία παιδιά, αλλά ταυτόχρονα να είναι μοναδική, πολύχρωμη και μεγάλης αντοχής.
Είχα λοιπόν μία πανέμορφη κουρελού στο σπίτι μου η οποία ήταν φτιαγμένη σε παραδοσιακό αργαλειό από όταν ήμουν μικρό παιδί και αποφάσισα να αποτελέσει το υλικό από το οποίο θα έφτιαχνα την τσάντα μου.
Αυτή ήταν η αρχή όλης της ιστορίας. Τοποθέτησα σε αυτή την τσάντα όλες τις εικόνες και τα στοιχεία που είχα από τις παραστάσεις μου εμπνευσμένες από την ελληνική παράδοση και τις γυναίκες εκείνες που με ενέπνευσαν σιωπηλά ώστε να την φτιάξω. Έπλεξα, κέντησα, έραψα πάνω σε αυτή όλη μου τη φαντασία και την ενέργεια. Από εκεί ξεκίνησαν όλα. Τα σχόλια και οι εντυπώσεις των φίλων αλλά και των φίλων των φίλων και των αγνώστων που αντίκριζαν την τσάντα ήταν ανεκτίμητα και πάντα ζωογόνα. Δεν άργησαν να έρθουν οι πρώτες παραγγελίες από το άμεσο περιβάλλον μας και εν συνεχεία από τον ευρύτερο κύκλο μας αλλά και από καταστήματα στην ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό.
Αυτό εντέλει ήταν και το εφαλτήριο για να οραματιστεί ο συνεργάτης μου Αλέξης Κρασανάκης την επιχειρηματική ευκαιρία και εν συνεχεία να φτάσουμε στο να δημιουργήσουμε από κοινού το Brand Kooreloo.

– Η εταιρεία σας ξεκίνησε μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης. Πόσο εύκολη ήταν η μετάβαση από τον τραπεζικό κλάδο στον χώρο της δημιουργίας και της μόδας;

Λίλα Καραγιάννη: Τον Ιανουάριο του 2015 ιδρύσαμε την εταιρεία μας έχοντας φύγει πια και οι δύο από τον τραπεζικό κλάδο. Έξι μήνες μετά έρχονται τα capital controls, ακολούθησε το lock down με τον covid-19 και βεβαίως ο πόλεμος, και η ενεργειακή και πληθωριστική κρίση. Η αλήθεια είναι πως όταν ξεκινάς κάτι καινούργιο το εγχείρημα αυτό καθεαυτό φέρει τις δυσκολίες του και πρέπει να είναι κανείς προετοιμασμένος για κάθε ενδεχόμενο, πόσο μάλλον όταν ο τομέας στον οποίο πρόκειται να δραστηριοποιηθεί είναι τελείως διαφορετικός από εκείνον στον οποίο είχε δραστηριοποιηθεί επί σειρά ετών (15 χρόνια εγώ και 18 ο Αλέξης) και πολύ περισσότερο όταν το πράττει εν μέσω οικονομικής κρίσης και όλων των υπόλοιπων αντιξοοτήτων που προέκυψαν. The perfect storm! Η μετάβαση λοιπόν δεν ήταν καθόλου εύκολη αλλά ήταν αναγκαία και διέθετε την ορμή, την όρεξη και την επιθυμία και των δύο μας για σκληρή δουλειά και δημιουργία. Έτσι εγώ από τη μεριά μου δημιουργούσα και χάραζα το dna του brand και ο Άλεξ ήταν εκείνος που διαχειριζόταν τα οικονομικά της εταιρείας και διαμόρφωνε τον χαρακτήρα της.
Οι δύο μας μαζί χτίζαμε τα θεμέλια της KOORELOO έτσι ώστε να μπορέσει να διαβεί μέσα από όλες τις μέχρι σήμερα αντιξοότητες.

– Αν δεν κάνω λάθος τις πρώτες τσάντες τις κάνατε μόνη σας. Τώρα τι προσωπικό έχετε; Η παραγωγή γίνεται στην Ελλάδα; Από πού φέρνετε τα υλικά;

Λίλα Καραγιάννη: Τις πρώτες τσάντες του brand της έφτιαχνα μόνη μου αλλά δεν άργησα να πλαισιωθώ και βεβαίως εν τέλει να αντικατασταθώ από πολύ έμπειρους ανθρώπους εξειδικευμένους στο αντικείμενο της κατασκευής της τσάντας. Βασικό προαπαιτούμενο ήταν πάντα η τσάντα να είναι χειροποίητη και να αντανακλά την ελληνική παραδοσιακή αισθητική.
Η ομάδα της Kooreloo αριθμεί σήμερα 14 ανθρώπους και η παραγωγή μας γίνεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Τα υλικά μας προέρχονται από Έλληνες τεχνίτες και από το ευρύτερο Ευρωπαικό σύνολο στο οποίο ανήκουμε.

-Πόσο σας βοήθησαν τα social media στην διάδοση του brand;

Λίλα Καραγιάννη: Τα social media αποτέλεσαν σημαντικό πυλώνα στην ανάπτυξη και διάδοση του brand πάντα όμως με πολύ προσοχή στην αυθεντικότητα και την αισθητική της εικόνας που προβάλαμε και προβάλουμε. Βασικός κανόνας είναι η συνέπεια σε αυτό που πρεσβεύουμε παραμένοντας πιστοί στο DNA μας.

-Έχουμε δει να αντιγράφονται πλέον οι τσάντες σας. Πώς αισθάνεστε για αυτό;

Λίλα Καραγιάννη: Το γεγονός της αντιγραφής, αν και αρχικά σε πληγώνει εν τέλει σε επιβεβαιώνει. Είναι σίγουρα σκληρό να βλέπεις πως κάποιοι άνθρωποι θεωρούν δικαίωμά τους να αντιγράφουν κάτι που κάνει κάποιος άλλος και να μην έχουν κανέναν ενδοιασμό για αυτό. Είναι το τίμημα ίσως της επιτυχίας; Παρόλα αυτά η αντιγραφή θα είναι πάντα αντιγραφή και δύσκολα θα μπορέσει να συγκρατήσει την ομορφιά της αρμονικής σύνθεσης του αυθεντικού. Το αυθεντικό έχει ζωή και εκπέμπει ενέργεια θετική γιατί προέρχεται από την ψυχή αβίαστα και βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά! Η αντιγραφή απλά δεν έχει ψυχή.

– Ήσασταν έτοιμη για μία τόσο μεγάλη επιτυχία; Πώς το διαχειριστήκατε ;

Λίλα Καραγιάννη: Η επιτυχία ήρθε με σκληρή δουλειά και θα συνεχίσει μόνο με σκληρή δουλειά. Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν έτοιμη για την επιτυχία, μπορώ να πω ότι ήμουν έτοιμη να δουλέψω σκληρά γι αυτή και να πετύχω τον στόχο μου. Θέλω η Kooreloo να πωλείται παγκοσμίως και να μπορώ μέσα από αυτή να προβάλω τον σύγχρονο χαρακτήρα της χώρας μου μέσω της δουλειάς, της ακεραιότητας και των ιδανικών μας.

-Σε ποιο στυλ γυναίκας απευθύνεστε;

Λίλα Καραγιάννη: Όλες οι δημιουργίες KOORELOO έχουν ένα μυστικό, ανοίγοντάς τες μια αύρα δυναμισμού αναδύεται από κάθε τσάντα. Ένας πλούσιος εσωτερικός κόσμος εκπέμπει μια αστραφτερή προσωπικότητα. Η έμπνευση πίσω από το σχέδιο που υπάρχει σε όλες τις τσάντες Kooreloo πηγάζει από την ενέργεια της στάσης του επιβλητικού αγάλματος της θεάς Αθηνάς και τον τρόπο που εκδηλώνεται στον δυναμισμό των γυναικών στον σημερινό κόσμο.
Απευθυνόμαστε λοιπόν στη γυναίκα του σήμερα που έχει εσωτερικό κόσμο. Τη γυναίκα που δεν ψάχνει να βρει τη φωνή της, έχει φωνή και δεν φοβάται να την εκφράζει. Την σύγχρονη δυναμική γυναίκα.

-Πλέον δεν φτιάχνετε μόνο τσάντες, αλλά και παλτό, παπούτσια και καφτάνια. Ποιες είναι οι τάσεις για αυτή την σαιζόν; Και τι να περιμένουμε για το καλοκαίρι του 2024;

Λίλα Καραγιάννη: Θέλοντας να μπορούμε να προσφέρουμε μία συνολική πρόταση στους φίλους του Brand μας επεκταθήκαμε και σε άλλα προιόντα του χώρου της μόδας. Όλα έχουν πάντα ως βάση το χρώμα και την ζωντάνια το European chic σε συνδυασμό με την ελληνική μας παράδοση. Η συλλογή του 2024 για την KOORELO σημαίνει αέρινο, φρέσκο και γεμάτο λουλούδια καλοκαίρι με λίγη αστερόσκονη παραμυθιού σε συνδυασμό με το european chic του χαρακτήρα μας.
Ανυπομονώ να το μοιραστώ μαζί σας!!

Επισκεφτείτε το site της Kooreloo για να ανακαλύψετε ακόμα περισσότερα items της εταιρείας

You may also like