Μανιτάρια: Η διατροφική τους αξία και 4 οφέλη που δεν γνώριζες

Είτε ανήκεις στους ανθρώπους που αγαπούν τα μανιτάρια είτε όχι, σήμερα αποφασίσαμε να τους δώσουμε λίγο χρόνο παραπάνω. Γιατί απλά τους αξίζει. Ίσως γνωρίζετε ότι γενικά τα λευκά τρόφιμα δεν έχουν θρεπτικά συστατικά. Τα μανιτάρια αποτελούν εξαίρεση αφού περιέχουν πολλά μέταλλα: Σελήνιο, κάλιο, χαλκό, σίδηρο και φώσφορο, τα οποία δεν συναντάμε συχνά σε παρόμοια τρόφιμα. Για αυτό και  αποτελούν μια ισχυρή γροθιά στη βελτίωση του ανοσοποιητικού και γενικότερα. 

Μπορούν να μας κρατήσουν νέους

Κι όμως καλά διαβάζεις! Τα μανιτάρια μπορούν να βοηθήσουν έτσι ώστε να διατηρήσουμε τη νεότητα και την εμφάνιση μας. Περιέχουν δύο αντιοξειδωτικά, την εργοθειονίνη και την γλουταθειόνη. Σύμφωνα με μελέτες, έχει αποδειχτεί ότι όταν αυτά τα δύο αντιοξειδωτικά συνυπάρξουν, ‘’εργάζονται’’ πολύ σκληρά για να προστατεύσουν το σώμα από το φυσιολογικό στρες. Αυτή είναι η αιτία για τα ορατά σημάδια γήρανσης, όπως τις ενοχλητικές σε όλους, ρυτίδες. Τέλειο;

Μπορεί να προστατεύουν τον εγκέφαλο μας καθώς μεγαλώνουμε

Όπως είπαμε και παραπάνω τα δύο αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα μανιτάρια, μπορούν να βοηθήσουν γενικά στην υγεία μας. Συγκεκριμένα όμως ερευνητές του Penn State, μελέτησαν και έδειξαν ότι τα μανιτάρια μπορούν να βοηθήσουν τόσο στην πρόληψη του Πάρκισον όσο και του Αλτσχάιμερ. Οι ίδιοι συνιστούν να τρώμε τουλάχιστον 5 μανιτάρια τη μέρα για να μειώσουμε τον κίνδυνο νευρολογικής ασθένειας στο μέλλον. Επίσης καλό θα ήταν να τα μαγειρεύουμε είτε στη σχάρα είτε στο φούρνο.Με αυτό τον τρόπο διατηρούμε καλύτερα τα θρεπτικά τους στοιχεία και οφέλη.

Μπορούν να βοηθήσουν στην υγεία της καρδιάς

Τα μανιτάρια βοηθούν τις συνταγές να έχουν καλύτερη γεύση στη θέση του αλατιού, επειδή περιέχουν ριβονουκλεοτίδια γλουταμινικού. Αυτές οι ενώσεις συμβάλλουν σε μια αλμυρή γεύση. Χωρίς όμως στην πραγματικότητα να δημιουργούνται επιπτώσεις για την αρτηριακή πίεση ή στην πιθανότητα να υπάρξει κάποια καρδιακή νόσος. Αποτελούν επίσης ένα εξαιρετικό και ικανοποιητικό υποκατάστατο του κόκκινου κρέατος σε οποιοδήποτε πιάτο. Γνωρίζατε ότι εξαλείφουν τις θερμίδες, το λίπος και τη χοληστερόλη από την εξίσωση.

Μπορούν να κάνουν καλό στην ενίσχυση των οστών

Την επόμενη φορά που θα πάτε να αγοράσετε μανιτάρια από το σούπερ μάρκετ, αγοράστε εκείνο το πακέτο που αναγράφει πάνω του την ένδειξη ‘’UVB’’. Τα μανιτάρια με αυτή την σήμανση, έχουν εκτεθεί στον ήλιο κατά την περίοδο ανάπτυξή τους (σε αντίθεση με τα μανιτάρια που αναπτύσσονται στο σκοτάδι) και ως εκ τούτου έχουν μετατρέψει μια ένωση που ονομάζεται εργοστερόλη απευθείας σε βιταμίνη D. Αυτό σημαίνει ότι όταν τρώτε μανιτάρια που έχουν εκτεθεί σε UVB, έχετε ικανοποιήσει την καθημερινή ανάγκη για βιταμίνη D και έχετε δώσει επιπλέον υγεία στα οστά σας.

Photo credits: pexels.com

You may also like

Leave a Comment