Φθινοπωρινό «οπλοστάσιο» διατροφής

fall fruits 2

Μπορεί να είναι δύσκολο για κάποιους να αποχωριστούν τα αρώματα και τις αγνές γεύσεις του καλοκαιριού, αλλά η εποχικότητα των τροφών που βάζουμε στο πιάτο μας είναι το «α» και το «ω» για την υγεία μας. Εξάλλου το φθινόπωρο αποτελεί έναν εξίσου ενδιαφέροντα διατροφικό θησαυρό που οπλίζει τον οργανισμό μας με όλο τα απαραίτητα συστατικά προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες υποχρεώσεις της εποχής. Εμείς συγκεντρώσαμε 7 σούπερ τροφές που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού απέναντι στις αντιπαθητικές ιώσεις και χαρίζουν ευεξία.

Πάρτε, λοιπόν, χαρτί και μολύβι και εντάξτε τις στο καθημερινό διατροφικό σας πρόγραμμα.

1.Κολοκύθα

Το όνομά της είναι συνώνυμο με το φθινόπωρο. Περιέχει βιταμίνη C, η οποία παρέχει αντιοξειδωτική προστασία ενώ βοηθά και στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό. Παράλληλα, περιέχει βιταμίνη Α, η οποία βοηθά στην ανάπτυξη αλλά και φυλλικό οξύ που συμβάλλει στην ανανέωση των κυττάρων αλλά και την καλή ανάπτυξη του εμβρύου για τις εγκύους.

2. Γλυκοπατάτες

Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών Α και C. Η πλούσια περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6 συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και την ρύθμιση της διάθεσης ενώ ο χαλκός, που περιέχουν οι γλυκοπατάτες, βοηθά στην καλή λειτουργία του αίματος και την υγεία των οστών. Προτιμήστε τις σφιχτές γλυκοπατάτες, με λείες άκρες και χωρίς σημάδια φθοράς.

3. Παντζάρια

Είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ και κάλιο, το οποίο ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και βοηθά στην καλύτερη απόδοση των μυών. Περιέχει, επίσης, βιταμίνη C και βηταΐνη, η οποία συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς.

b0006e15d3f79efe11bf58ed129c00b14. Μήλα

Χάρη στις ίνες που περιέχουν βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Περιέχουν, επίσης, βιταμίνη C και κάλιο. Δοκιμάστε τα και ψημένα, είναι απλά πεντανόστιμα. Έξτρα ιδέα: μηλόπιτα για πρωινό! Υπάρχει κάτι καλύτερο;

 5. Αχλάδια

Εκτός από βιταμίνη C και φυτικές ίνες, περιέχουν, επίσης, βιταμίνη Κ η οποία βοηθά στην πήξη του αίματος. Δοκιμάστε να προσθέσετε μερικά κομμάτια αχλάδι στη σαλάτα. Θα εκπλαγείτε με την γεύση που θα της προσδώσει.

6.Μανταρίνια Κλημεντίνες

Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, φυτικών ινών και καλίου. Χάρη στο μέγεθός τους είναι εύκολο να έχετε πάντα μαζί σας για ένα γρήγορο και υγιεινό σνακ.

7. Ρόδια

Δεν φέρνουν μόνο γούρι και καλοτυχία, αλλά αποτελούν και μία σούπερ τροφή για την υγεία. Είναι πλούσια σε βιταμίνες C και Β6 αλλά και σε σίδηρο, ο οποίος βοηθά στο σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης.  Επιλέξτε ρόδια τα οποία είναι βαριά για το μέγεθός τους και στρογγυλά. Τα καλά ρόδια είναι αυτά που αστράφτουν εξωτερικά και είναι λίγο πιο μαλακά στο επάνω μέρος τους όταν τα πατάμε.

You may also like