14 τροφές που “νικούν” το χρόνο!

Η τεχνολογική καινοτομία στην περιποίηση και προστασία της επιδερμίδας ενάντια στο χρόνο μας έχει δώσει τη δυνατότητα να επιλέγουμε από μία πληθώρα προϊόντων για όψη λαμπερή, υγιή και νεανική. Και μπορεί η ενυδατική κρέμα μας να είναι σύμμαχός μας… Όμως η αποστολή της απλοποιείται σημαντικά όταν υποστηρίζεται κι από τις καθημερινές μας συνήθειες κι ιδίως τη διατροφή μας. Ευτυχώς, η Μητέρα Φύση μας προσφέρει κι αυτή τα δώρα της ώστε να κάνουμε το ρολόι να “τρέχει” λίγο πιο αργά! Και μάλιστα δεν ωφελείται μόνο η επιδερίδα μας!

Τα τρόφιμα που θα μας διατηρήσουν νέους

               01 Ελαιόλαδο. Από τις σταθερές αξίες της κουζίνας μας. Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, ιδίως Ω-3, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν φλεγμονές κι αλλοίωση των κυττάρων. Αυτό σημαίνει πως το ελαιόλαδο είναι ιδανικό για μείωση των ρυτίδων και των εξανθημάτων της ακμής.

               02 Σολομός. Όπως και το ελαιόλαδο, είναι πλούσιος σε Ω-3 λιπαρά και διατηρεί την επιδερμίδα ενυδατωμένη κι άρα ελαστική και σφριγηλή. Ταυτόχρονα, μειώνει την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας. Η βιταμίνη D που περιέχει ενισχύει την καλή υγεία των οστών και των δοντιών.

               03 Γιαούρτι. Το ελληνικό γιαούρτι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β, οι οποίες αποβάλλουν τις τοξίνες που απειλούν την επιδερμίδα, μειώνοντας τις ρυτίδες.

               04 Βρώμη. Το superfood των τελευταίων ετών είναι πλούσιο σε σίδηρο, ψευδάργυρο και υγιεινά λιπαρά που ενισχύουν το τριχωτό της κεφαλής. Κάνουν τα μαλλιά δυνατά και δίνοντάς τους μία στιλπνή και λαμπερή όψη.

               05 Φακές. Πλούσιες σε φολικό οξύ, οι φακές συμβάλλουν στην ανάπτυξη νέων κυττάρων στον οργανισμό – κι αυτό ισχύει και για τα μαλλιά. Μάλιστα, η τακτική κατανάλωση φακών συμβάλλει στη μείωση του γκριζαρίσματος των μαλλιών και την τριχόπτωση. Παράλληλα, ο σίδηρος που μας προσφέρουν οι φακές επιτρέπουν στο οξυγόνο να κυκλοφορήσει στο σώμα μέσω του αίματος ενδυναμώνοντας τους θύλακες της τρίχας. Το ίδιο, μάλιστα, ισχύει και για το μοσχαρίσιο κρέας, ειδικά αν προέρχεται από ζώα ελευθέρας βοσκής.

   06 Πράσινο τσάι. Η καλύτερη εναλλακτική για όσους θέλουν να μειώσουν την κατανάλωση καφέ, το πράσινο τσάι μπορεί να προλάβει την απώλεια δοντιών στους ενήλικες, ενώ οι κατεχίνες που περιέχει εμποδίζουν την ανάπτυξη βακτηρίων και περιορίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης ουλίτιδας. Εντούτοις, για να γίνει αυτό, δεν πρέπει να προστεθεί καθόλου ζάχαρη.

Τα λαχανικά της λίστας

07 Σέλινο. Η υφή του σέλινου λειτουργεί για το στόμα σαν οδοντόβουρτσα. Βοηθά στην απομάκρυνση μικρών υπολειμμάτων τροφών και βακτηρίων από το στόμα.

08 Ντομάτες. Τόσο χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε νερό, όσο και στο λυκοπένιο που περιέχουν, οι ντομάτες συμβάλλουν στην καθυστέρηση των ρυτίδων που εμφανίζονται εξαιτίας των ελεύθερων ριζών ή και της ηλιακής ακτινοβολίας. Επίσης, βοηθά στην αντιμετώπιση του ηλιακού εγκαύματος. Μάλιστα, συστήνεται από τους ειδικούς να τις καταναλώνουμε αφότου τις έχουμε ψήσει για λίγο.Καθώς οι ιδιότητες του λυκοπενίου ενισχύονται με τη θερμότητα.

         09 Μανιτάρια shiitake.Αυτό το είδος μανιταριών συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της οδοντικής πλάκας, αλλά και της αιμορραγίας των ούλων που συνδέεται με την ουλίτιδα και που μπορεί να οδηγήσει, αν δεν προσέξουμε, σε μεγαλύτερα προβλήματα όπως η περιοδοντίτιδα.

10 Κρεμμύδι. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το κρεμμύδι μπορεί να καταπολεμήσει τα βακτήρια του στόματος που προκαλούν (μεταξύ άλλων) κακοσμία του στόματος! Μάλιστα, έρευνες έδειξαν πως αρκεί να μασήσουμε λίγο ωμό κρεμμύδι για μόλις 2 ή τρία λεπτά προκειμένου να εξουδετερώσουμε σχεδόν όλα τα βακτήρια που απειλούν τη στοματική υγιεινή. ΟΚ, αυτό με κάνει να ξανασκεφτώ πριν βγάλω τα κρεμμύδια από τη σαλάτα μου!

@sharonp/ unsplash
Δύο φρούτα

  11 Μήλα. Αν ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα, φανταστείτε τι ισχύει για τον οδοντίατρο! Καθώς το μήλο χρειάζεται αρκετή ώρα για μάσηση, το στόμα ωθείται να παράγει περισσότερο σάλιο κι έτσι, σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα του μήλου σε νερό, απομακρύνεται ένα μεγάλο ποσοστό των βακτηρίων του στόματος. Παράλληλα, οι φυτικές ίνες του μήλου ενδυναμώνει τα ούλα, προστατεύοντας τα από αιμορραγία και πρήξιμο. Φυσικά, φροντίζουμε να επισκεπτόμαστε τακτικά και τον οδοντίατρο για έλεγχο και καθαρισμό.

12 Μύρτιλλα. Τα μούρα εν γένει είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όμως τα μύρτιλλα (akablueberries) αντιμετωπίζουν σημαντικά τη γήρανση της επιδερμίδας, ενώ ταυτόχρονα τα μαλλιά και τα νύχια μας γίνονται πιο δυνατά και λιγότερο ευάλωτα σε τριχόπτωση και σπάσιμο αντίστοιχα.

Και εκπλήξεις της λίστας…

13 Μαύρη σοκολάτα. Μη νιώθετε πως “αμαρτάνετε” με λίγη μαύρη σοκολάτα! Τα φλαβονοειδή που περιέχει το κακάο ενισχύουν τα επίπεδα προστασίας της επιδερμίδας από την ηλιακή ακτινοβολία. Προτιμούμε, όμως, σοκολάτα που περιέχει τουλάχιστον 75% κακάο.

   14 Κίτρινο τυρί. Ειδικά τα τυριά που έχουν περάσει από διαδικασία ωρίμανσης κι όσα περιέχουν προβιοτικά ενισχύουν το σμάλτο των δοντιών θωρακίζοντάς το από παράγοντες που προκαλούν ουλίτιδα και τερηδόνα. Επίσης, τα τυριά αυτά περιέχουν κασεΐνη, μία πρωτεΐνη βραδείας αποδέσμευσης που προστατεύει την επιφάνεια των δοντιών.

               Όπως βλέπετε, όλα είναι προϊόντα που ί=ήδη υπάρχουν στην κουζίνα μας και το restocking τους είναι παιχνιδάκι!

               Πηγή: Eat This, Not That

Photo credits: @ellaolsson /@sharonp (unsplash)

You may also like

Leave a Comment