Το παντζαρόζουμο κάνει καλό στην υγεία!

by The K-magazine

patzarozoumo2

από τον Νίκο ΜαραβέγιαΠαθολόγο*

Πριν λίγα χρόνια ( 2008, Hypertension) δημοσιεύθηκε μία ενδιαφέρουσα αγγλική μελέτη όπου μελετήθηκε η χορήγηση σε υγιή άτομα με φυσιολογική αρτηριακή πίεση (Α.Π) χυμού παντζαριού-500ml ,  μετά -2,5 ώρες διαπιστώθηκαν αυξημένα επίπεδα νιτρωδών στο πλάσμα και σαφής μείωση της . Η εξήγηση που δόθηκε είναι ότι τα ανενεργή νιτρικά άλατα (NO3) που περιέχονται στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά-και κυρίως τα παντζάρια, υφίστανται την επίδραση βακτηριδίων του στοματοφάρυγγα και του σιέλου με αποτέλεσμα να μετατρέπονται σε βιοδραστικά νιτρώδη (ΝΟ2) τα οποία προκαλούν πτώση της (Α.Π), αγγειοδιαστολή, μείωση της βλάβης του ενδοθηλίου των αγγείων και τελικώς συνεισφέρουν στην βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας.

Πρόσφατα η ίδια ομάδα ερευνητών (2013, Hypertension) δημοσίευσε μία ανάλογη μελέτη’ χορηγήθησαν 250 ml χυμού παντζαριού σε ομάδα υπερτασικών ατόμων που δεν ελάμβαναν φαρμακευτική αγωγή (η ποσότητα αυτή οδηγεί σε αύξηση κατά 50% του επίπεδου νιτρωδών του αίματος, χωρίς όμως να μειώνει την αρτηριακή πίεση σε υγιή άτομα). Αποτέλεσμα ‘ 3-6 ώρες μετά την λήψη του χυμού διαπιστώθηκε σημαντική (11,5mmHg) πτώση της Α.Π, η οπoία διατηρήθηκε στο επόμενο 24ωρο.

beetroot-juiceΕίναι γνωστό βέβαια ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών κάνει καλό στο καρδιαγγειακό σύστημα’ φαίνεται όμως ότι δεν κάνουν όλα από αυτά το ίδιο καλό. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (ειδικά το παντζάρι) περιέχουν μεγάλη ποσότητα αδρανών νιτρικών αλάτων τα οποία μετατρέπονται στον ανθρώπινο οργανισμό σε βιοδραστικά νιτρώδη τα οποία έχουν σαφείς αντιυπερτασικές ιδιότητες. Καταναλώνετε λοιπόν άφθονα παντζάρια και ειδικά παντζαρόζουμο-βέβαια μην ξεχνάμε και τα αυξημένα σάκχαρα που περιέχουν τα παντζάρια.

 

Πηγή: http://nikmara.wordpress.com

*Ο Νίκος Μαραβέγιας είναι Παθολόγος κι εργάζεται στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών

You may also like