Το Virtual Reality μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να γίνουν πιο συμπονετικοί

Το Πανεπιστήμιο του Stanford διεξήγαγε έρευνα, η οποία κατέληξε στο ότι οι άνθρωποι που είδαν σε εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality / VR) πώς θα ήταν να χάσουν τις δουλειές και τα σπίτια τους, ανέπτυξαν συμπόνια για τους άστεγους που κρατούσε περισσότερο σε σύγκριση με αυτούς που εξερεύνησαν μέσω άλλων Μέσων το σενάριο του VR, όπως μέσω κειμένου.

«Οι εμπειρίες είναι αυτό που καθορίζει εμάς σαν ανθρώπους, άρα δεν προκαλεί τόση έκπληξη που μία έντονη εμπειρία σε VR έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από το να φανταστείς κάτι», είπε ο καθηγητής επικοινωνίας και συν-συγγραφέας της έρευνας, Jeremy Bailenson.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν πολλές έρευνες που να έχουν εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο αυτή η αναπτυσσόμενη τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τις συμπεριφορές των ανθρώπων. Η Fernanda Herrera, απόφοιτη του Τμήματος Επικοινωνίας και κύρια συγγραφέας της έρευνας είπε: «Περίπου 10 εκατομμύρια headsets έχουν πωληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσα στα τελευταία δύο χρόνια. Οπότε, πολλοί άνθρωποι έχουν τώρα πρόσβαση στις εμπειρίες του VR. Αλλά ακόμα δεν ξέρουμε πόσο μπορεί το VRνα επηρεάσει τους ανθρώπους».

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, σε μερικούς από τους συμμετέχοντες έδειξαν το «Becoming Homeless» («Γίνοντας Άστεγος»), μία VRεμπειρία επτά λεπτών που δημιουργήθηκε από το Virtual Human Interaction Lab του Stanford. Σε αυτό, ο αφηγητής καθοδηγεί τους συμμετέχοντες σε διάφορα διαδραστικά VR σενάρια που θα συνέβαιναν εάν έχαναν τις δουλειές τους. Σε μία σκηνή, ο συμμετέχων πρέπει να κοιτάξει τριγύρω στο διαμέρισμα για να διαλέξει πράγματα για να πουλήσει ώστε να μπορέσει να πληρώσει το ενοίκιο. Σε μία άλλη σκηνή, ο συμμετέχων πρέπει να βρει καταφύγιο σε ένα δημόσιο λεωφορείο και να φυλάξει τα υπάρχοντά τους για να μην κλαπούν από κάποιον άγνωστο.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι συμμετέχοντες που βίωσαν το «Becoming Homeless» ήταν πιο πιθανό να έχουν μακροχρόνιες θετικές συμπεριφορές απέναντι στους άστεγους, σε σχέση με ανθρώπους που έκαναν άλλα πράγματα, όπως το διάβασμα μιας ιστορίας ή η αλληλεπίδραση με μία δισδιάστατη εκδοχή του σεναρίου σε σταθερό υπολογιστή.

«Σχετικά με την προοπτική των άλλων, το VRπαράγει περισσότερη ενσυναίσθηση και θετικές κοινωνικά συμπεριφορές σε ανθρώπους αμέσως αφότου έχουν βιώσει την εμπειρία και στο πέρασμα του χρόνου σε σύγκριση με το απλά να φαντάζονται πώς θα ήταν να είναι στη θέση του άλλου. Κι αυτό είναι ένα απίστευτο εύρημα», είπε η Herrera.

Πηγή

You may also like