Τι δεν ξέραμε για το τσάι…

by Εύη Τσανάκα

Το τσάι, το οποίο και μπαίνει ολοένα και περισσότερο στην ελληνική καθημερινότητα, ανήκει στις θεραπευτικές τροφές που βοηθούν στην προστασία από τα καρδιακά νοσήματα και τον καρκίνο, ενώ έχει και αντιφλεγμονώδεις δράσεις με έμφαση κυρίως στις αρθρώσεις.

Έρευνες έχουν δείξει πως οι κατεχίνες και οι θειοφλαβίνες, τις οποίες περιέχει, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές ενάντια στον ιό της γρίπης και στην γαστρεντερίτιδα. Προσθέστε το πράσινο τσάι στη διατροφή σας για να μειώσετε την κακή χοληστερόλη του αίματος και τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού και το μαύρο που συντελεί στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Η τακτική κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να προστατέψει από τον καρκίνο του μαστού, ενώ ερευνητές υποστηρίζουν πως το πράσινο και το μαύρο τσάι προλαμβάνει τον σχηματισμό καρκινικών κυττάρων και μπορεί ακόμα και να τα εξουδετερώσει στα οστά, τους πνεύμονες, το στομάχι και τον προστάτη.

Το κόκκινο τσάι από την άλλη, είναι αυτό που δεν περιέχει καθόλου καφεΐνη. Η χαμηλή του συγκέντρωση σε ταννίνες, τονώνει χωρίς να διεγείρει το νευρικό σύστημα και χρησιμοποιείται ευρέως στην ομοιοπαθητική. Η χαμηλή περιεκτικότητα του κόκκινου τσαγιού σε καφεΐνη το κάνει κατάλληλο για όλες τις ώρες τις ημέρας καθώς και για όλες τις ηλικίες. Συγκεκριμένα, σε πολλές χώρες το δίνουν στα βρέφη για να καταπολεμήσουν τις κοιλιακές αναταραχές, τους κολικούς αλλά και τις αϋπνίες.

Το μαύρο τσάι, θεωρείται το απόλυτο υποκατάστατο του καφέ. Χάρη στις μεγάλες ποσότητες καφεΐνης του, είναι το ιδανικό ρόφημα για το πρωινό μας ξύπνημα. Στα συστατικά του συμπεριλαμβάνονται το μαγγάνιο, απαραίτητο για την καλή λειτουργία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης. Προλαμβάνει τις ιώσεις και τα κρυολογήματα, μιας και δυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Κάτι που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε, είναι επίσης πως το μαύρο τσάι περιέχει φθόριο. Συστατικό που συναντάμε και στις οδοντόκρεμες. Η καθημερινή του χρήση συμβάλει στην καλύτερη στοματική υγιεινή και την φροντίδα των δοντιών και των ούλων μας.

Για να αφαιρέσετε την περιττή ποσότητα καφεΐνης, ρίξτε βραστό νερό πάνω σε φύλλα τσαγιού, περιμένετε 30 δευτερόλεπτα και χύστε το υγρό. Έτσι θα αφαιρεθεί περίπου το 60% της καφεΐνης που περιέχουν. Ρίξτε περισσότερο νερό επάνω στα φύλλα και καταναλώστε.

Πηγή:beautemagazine.gr

Photo credits: Raychan / Oriento (unsplash)

You may also like