Η Μαριλένα Λιακοπούλου στη σύγχρονη “Ολεάννα” του Ντέιβιντ Μάμετ

               Η Αντιγόνη Αδαμοπούλου αυτή τη συνέντευξη την αισθάνεται κάπως σαν προσωπικό στοίχημα. Βλέπετε, με τη Μαριλένα Λιακοπούλου γνωρίζονταν από όταν ακόμη ήταν μικρές και, μπορεί οι υποχρεώσεις να τις απομάκρυναν, όμως η σχέση εξακολουθεί να είναι ισχυρή. Έτσι μόνο να φουντώσει άλλο τόσο η περηφάνια της για αυτήν μπορούσε η είδηση πως θα πρωταγωνιστήσει στην “Ολεάννα” του Ντέιβιντ Μάμετ στο πλευρό του Φίλιππου Σοφιανού σε πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά και υπό τις σκηνοθετικές του κατευθύνσεις. Η Αντιγόνη, που πήρε τη συνέντευξη, γνωρίζει αυτή τη λαμπερή φυσιογνωμία, όμως θέλει να τη γνωρίσετε κι εσείς! Μας την παρουσιάζει καθώς είχε την καλοσύνη να μας μιλήσει για το νέο της project!

               Αντιγόνη Αδαμοπούλου: Ποια είναι τα στοιχεία της Κάρολ που σε έκαναν να πεις “ναι, θέλω να εξερευνήσω το χαρακτήρα της” μέσω της παράστασης;

               Μ.Λ.: Η Κάρολ είναι κυνηγός. Στην έναρξη του έργου εμφανίζεται ένα αθώο πλάσμα το οποίο δεν έχει συνειδητοποιήσει βασικά πράγματα για τη ζωή, πολύ σύντομα όμως ανθίζουν στιγμές που σε βάζουν σε σκέψεις. Ποια είναι η πραγματική Κάρολ κι αν η ίδια ξέρει ποια είναι. Το πρώτο πράγμα, λοιπόν, που με γοήτευσε σ’ αυτό το κορίτσι, ήταν η δύναμή της να εξελιχθεί. Η ειλικρίνεια της σκέψης της και το ψυχικό σθένος να αποδεχτεί ανοιχτά ότι υπάρχει πρόβλημα. Το γεγονός ότι αντιτίθεται στο σύστημα παρ’ότι μέχρι τότε κάνεις δεν τόλμησε να έρθει σε ρήξη. Θέλει ανάστημα για να σταθείς απέναντι σ’ένα παγιωμένο πρόβλημα και να το δείξεις με το δάχτυλο.

jiorjia jester
               Πώς θα περιέγραφες τη δυναμική ανάμεσα στην Κάρολ και τον Τζον, με γνώμονα όσα αυτοί αντιπροσωπεύουν;

               Μ.Λ.: Η ζυγαριά ανάμεσα στην Κάρολ και στον Τζον είναι σε μόνιμη ταλάντωση καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. Ο σπουδαίος και ευφυέστατος Ντέιβιντ Μάμετ κρατάει αυτήν την ταλάντωση εσκεμμένα διότι η κατάχρηση της εξουσίας αλλοτριώνει τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου είτε αυτός είναι ο καθηγητής είτε είναι η φοιτήτρια. Υπάρχει ύβρις και στις δύο πλευρές, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

               Σε μία περίοδο που το κίνημα #MeToo έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης, πιστεύεις πως η “Ολεάννα” θα γίνει τροφή για σκέψη ακόμη και για τους πιο (ας πούμε) επιφυλακτικούς σε ό,τι το αφορά;

               Μ.Λ.: Οι επιφυλακτικοί άνθρωποι συνήθως παραμένουν επιφυλακτικοί. Παρόλα αυτά, εύχομαι κι ελπίζω να έρθουν με ανοιχτά αφτιά και μάτια… Και τότε σίγουρα θα τους δοθούν ερεθίσματα που θα καθορίσουν τον τρόπο που βλέπουν το #MeToo και θ’ αρχίσουν να φιλτράρουν τις συμπεριφορές, γύρω τους και μέσα τους.

Είσαι ένα νέο κορίτσι κι ένα δραστήριο πλάσμα. Τι θα έλεγες στην κάθε “Κάρολ” που διεκδικεί τα όνειρά της στην Ελλάδα του 2021;

Μ.Λ.: Έχει ανοίξει μια εποχή που μας επιτρέπει να πετάξουμε από πάνω μας τις όποιες ενοχές κουβαλάμε από ανθρώπους και καταστάσεις. Καλώς να ορίσει και καιρός να ξεμπερδεύουμε με τα φαντάσματα και τη μούχλα που δημιουργούν. Πάμε να εργαστούμε γιατί τελικά το να παράγεις έργο είναι μεγάλη υπόθεση. Να εργαστούμε, όχι “με τα κεφάλια μέσα” αλλά έξω, όχι “με τα κεφάλια κάτω” αλλά πάνω… Κι ας τα βρήκαμε διαφορετικά ως τώρα.

jiorjia jester
Και ποια είναι τα δικά σου όνειρα, οι δικές σου φιλοδοξίες; Τι έχουμε να περιμένουμε από σένα στο μέλλον;

Μ.Λ.: Ονειρεύομαι να συνεχίσω να επικοινωνώ προβληματισμούς και ανησυχίες μου μέσω της τέχνης που αγαπώ. Όσο για το τι πρέπει να περιμένετε από μένα, αν κάποιος είναι αρμόδιος ν’ απαντήσει, αυτός είναι ο χρόνος.

Η παράσταση “Ολεάννα” κάνει πρεμιέρα στις 24 Νοεμβρίου στο Θέατρο ΑΡΓΩ

Photo credits : Jiorjia Jester/ jiorjiajester.com (μακιγιαζ/ μαλλιά: Γιουλη Μπεβερατου)

You may also like