Κωνσταντίνος Κανελλάκης: “Ο 21ος αιώνας αναμφίβολα είναι ο αιώνας της ανακύκλωσης και αυτή η πρόκληση δεν πρέπει να χαθεί.”

Less than 40, επιχειρηματίας που έχει καταφέρει  μέσα σε λίγα χρόνια να αυξήσει την παραγωγή και το προσωπικό της εταιρίας, ενώ παράλληλα έχει κερδίσει μια θέση ανάμεσα σε ανταγωνιστές στο εξωτερικό. Πρόκειται για τον Κωνσταντίνο Κανελλάκη,  πρόεδρο και Διευθύνοντα σύμβουλο της  Βιομηχανίας Ανακύκλωσης Πλαστικών “Κ. ΚΑΝΕΛΛΑΚΗΣ Α.Ε”. Στην παρακάτω συνέντευξη μας μιλά για τον “πόλεμο” που δέχεται το πλαστικό, την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης. 

Ποια είναι η σχέση σας με το πλαστικό; Ποιά είναι η διαδρομή σας;

Η διαδρομή αλλά και η ζωή μου θα έλεγα, από τότε που με θυμάμαι, είναι μέσα στο πλαστικό και την ανακύκλωση. Από μικρός οι αναζητήσεις μου ήταν πάνω σε αυτό. Προκαλούσε μια απίστευτη θέληση για εξερεύνηση το γεγονός πώς ένα προϊόν  γίνεται πρώτη ύλη και μετά πάλι προϊόν. Δε νομίζω να ήθελα κάτι άλλο και αισθάνομαι πραγματικά τυχερός που κάνω επάγγελμα το χόμπι μου.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που είχατε να ξεπεράσετε σε ελληνικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο; Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας; Το πλεονέκτημα σας;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον Έλληνα επιχειρηματία αλλά και για μία ελληνική εταιρία που θέλει να έχει εξαγωγικό χαρακτήρα είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Πρέπει να προσπαθήσει πολύ και να εφαρμόσει πρακτικές αλλά και νοοτροπίες  που στην Ελλάδα, κυρίως μέσω κρίσης, φαντάζουν δύσκολες. Παρά την τεράστια  κρίση που υπάρχει στη χώρα μας, στο εξωτερικό το brand name Ελλάδα είναι ακόμα ισχυρό. Με συνδυασμό των άνω, δημιουργείς ένα αρκετά καλό μείγμα που σε βοηθά να ξεπεράσεις την φοβία και κάποιες φορές την καχυποψία που σε αντιμετωπίζουν. Πόσο μάλλον στον δικό μας κλάδο που στην ευρωπαϊκή αγορά είναι πραγματικά ουραγός. Είναι αρκετά δύσκολο να διακριθείς σε μια αγορά που σε έχει ξεπεράσει χρόνια, που δεν ανταγωνίζεσαι επί ίσοις όροις, όταν για μια ευρωπαϊκή εταιρία είναι όλα είναι πολύ πιο εύκολα από μια ελληνική. Από την χρηματοδότηση για τον μηχανολογικό εξοπλισμό έως  και την είσοδο σε κλειστές αγορές.  Το πλεονέκτημα μας ως εταιρία είναι η ποιότητα και η συνέπεια. Μας ήταν λίγο δύσκολο βέβαια να αποδείξουμε τα αυτονόητα αλλά το επιτύχαμε.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι το πλαστικό είναι ένας από τους βασικούς εχθρούς  του περιβάλλοντος γιατί είναι «εύκολο» υλικό και συχνά γίνεται κακή χρήση. Τι πιστεύετε γι αυτό;

Τον περασμένο αιώνα, αν όχι η μεγαλύτερη ανακάλυψη, σίγουρα από τις μεγαλύτερες, υπήρξε το πλαστικό. Το πλαστικό και οι μετέπειτα εφαρμογές του, συνέβαλλαν στην βελτίωση της καθημερινότητας σε σημαντικότατους τομείς όπως η υγεία του ανθρώπου. Από τα ιατρικά εργαλεία έως απλά πράγματα της καθημερινότητας μας, το πλαστικό αποτέλεσε τον βραχίονα για την εξέλιξη.  Άρα δεν έχουμε κακή χρήση, έχουμε κακή διαχείριση των προϊόντων μετά την χρήση τους. Επίσης είναι γνωστό ότι το πλαστικό έχει δαιμονοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από μια μερίδα του κόσμου που επενδύει στην άγνοια του μέσου πολίτη  επί του θέματος.

Ποια είναι η φιλοσοφία σας σε σχέση με την ανακύκλωση; Τι προτείνετε για να ευαισθητοποιηθεί περισσότερο ο κόσμος και να την βάλει στην καθημερινότητα του;

Είναι η μόνη βιώσιμη λύση. Ξέρετε, θα πρέπει να κατανοήσουμε ως κοινωνία ότι τα προβλήματα υπάρχουν και προκύπτουν για να λύνονται και όχι για  να δημιουργούμε εντυπώσεις  και νέο πρόβλημα πάνω στο πρόβλημα. Παραγωγή, κατανάλωση, διαχείριση, ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση. Κοινώς κυκλική οικονομία.  Αυτό είναι το μέλλον. Το πρόβλημα είναι ότι προσπαθούμε να ποινικοποιήσουμε ένα υλικό γιατί δεν μπορούμε να διαχειριστούμε την λύση που την προσφέρει το ίδιο το υλικό. Το οποίο πρόβλημα τελικώς το δημιουργεί ο ίδιος ο άνθρωπος, διότι το κράτος δεν έχει μεριμνήσει για την σωστή κοινωνική παιδεία ανακύκλωσης. Ο 21ος αιώνας αναμφίβολα είναι ο αιώνας της ανακύκλωσης και αυτή η πρόκληση δεν πρέπει να χαθεί. Η έλλειψη οργανωμένου σχεδίου από την πολιτεία για μια ορθή διαχείριση των καταναλωτικών πλαστικών προϊόντων, καθώς επίσης και η έλλειψη παιδείας όσον αφορά την ανακύκλωση είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που πρέπει να λυθούν. Πρέπει να αποκτήσουμε κοινωνική παιδεία όσον αφορά την ανακύκλωση. Είναι τόσο σημαντικό αυτό, που η ανακύκλωση πρέπει να διδάσκεται από μικρή ηλικία για να αποκτηθεί συνείδηση. Ένα παράδειγμα,αρκετοί αν όχι όλοι, πιστεύουν ότι η ανακύκλωση αρχίζει και τελειώνει στον μπλε κάδο. Τεράστιο λάθος. Η ανακύκλωση αρχίζει από το σπίτι, συνεχίζεται στα εργοστάσια επεξεργασίας πλαστικών και καταλήγει ξανά στο σπίτι.

Η εταιρεία σας υπάρχει εδώ και 40 χρόνια. Ποιες είναι αρχές κι αξίες που σας μετέφερε ο πατέρας σας και ιδρυτής της “Κ. Κανελλάκης ΑΕ» κι ακολουθείτε και  ποιοι είναι οι στόχοι σας ως  επιχειρηματίας στα επόμενα χρόνια;

Ξεκάθαρα την αγάπη για την παράγωγη, το πλαστικό και την ανακύκλωση. Τα υπόλοιπα όταν έχεις σωστές βάσεις έρχονται μόνα τους. Τα επόμενα χρόνια ο στόχος που πρέπει να κατακτηθεί είναι η ενημέρωση της κοινωνίας για το πλαστικό και την ανακύκλωση του. Έπειτα η ορθή διαχείριση του, για να γίνει η επαναχρησιμοποίηση και το όραμα της κυκλικής οικονομίας πραγματικότητα. Για το σκοπό αυτό προχωρήσαμε μαζί με συνεργάτες στην ίδρυση ινστιτούτου που θα προάγει αυτόν ακριβώς το σκοπό. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά που ασχολούνται με το εγχείρημα δεν έχουν καμία εμπορική σχέση με το πλαστικό, αλλά ενδιαφέρονται για την ανακύκλωση. Αυτό μας δείχνει τι θέληση υπάρχει στη κοινωνία για προσφορά και γνώση.

 

You may also like