Δύο γυναίκες , η Στέλλα Φορμόζη και η Άννα Κωτσαρέλη, με κοινό όραμα, επαγγελματική χημεία από την πρώτη στιγμή και πάθος για τη δημιουργικότητα, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να γεννηθεί το FOAM. Μια boutique PR agency που αγαπά τη μόδα, τη μουσική και τη σύγχρονη κουλτούρα. Έχει ως αποστολή να δίνει φωνή στα brands μέσα από αυθεντικές, εμπνευσμένες αφηγήσεις. Σε μια εποχή που το storytelling και το influencer marketing αλλάζουν τους κανόνες, εκείνες επιλέγουν να επαναπροσδιορίζουν το τοπίο με φρέσκια ματιά, τόλμη και συνέπεια.
Κ.Μ: Γνωριστήκατε όταν εργαζόσασταν σε ένα global fashion. Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία του FOAM και τι ήταν αυτό που σας έκανε να πείτε «τώρα είναι η στιγμή»;
FOAM PR Agency: “it was love at first sight”… Από την πρώτη μας κιόλας συνεργασία νιώσαμε ότι έχουμε πολλά κοινά στοιχεία και την ίδια επαγγελματική νοοτροπία. Η ιδέα του FOAM γεννήθηκε λοιπόν αυθόρμητα μετά από την αποχώρηση μας από τη εταιρία όπου συνεργαζόμασταν. Αμφότερες είχαμε στο μυαλό μας να κάνουμε κάτι δικό μας με τις δικές μας αξίες και αισθητική. Νιώσαμε πως είχε έρθει η ώρα, όταν μας προσέγγισε ο πρώτος πελάτης. Εκεί καταλάβαμε ότι η ολιστική εμπειρία που έχουμε αποκτήσει από τους κλάδους που δραστηριοποιούμασταν (Μόδα, Διαφήμιση, Πολιτισμός) μπορούσε να μετουσιωθεί σε κάτι δικό μας. Μπορούσαμε να φέρουμε κάτι φρέσκο στο τραπέζι, χωρίς να κάνουμε εκπτώσεις στη δημιουργικότητα ή στο όραμα μας.
Κ.Μ: Το FOAM παρουσιάζεται ως μια boutique PR agency με ιδιαίτερη αγάπη για τη μόδα, τη μουσική και την κουλτούρα. Πώς μεταφράζεται αυτό στην πράξη για τους πελάτες σας;
FOAM PR Agency: Για εμάς κάθε πελάτης είναι σημαντικός και θέλουμε να βιώνουμε κάθε συνεργασία «εκ των έσω» να γινόμαστε ένα με την ομάδα του εκάστοτε πελάτη.Θέλουμε να αισθάνονται ότι έχουν δίπλα τους έναν αληθινό συνεργάτη… Όχι έναν ακόμα πάροχο υπηρεσιών. Το γεγονός επίσης ότι ακολουθούμε τον παλμό της μόδας, της ομορφιά, της μουσική, και γενικότερα της σύγχρονης κουλτούρας μας βοηθά να κατανοούμε τι συγκινεί, τι εμπνέει και τι κινητοποιεί σήμερα. Έτσι, μπορούμε να φιλτράρουμε την επικοινωνία σε κάτι φρέσκο και ουσιαστικά σχετικό με το κοινό μέσα από ένα πιο σύγχρονο, αυθεντικό και πολιτισμικά «ευαίσθητο» πρίσμα. Στόχος μας είναι να χτίζουμε εξατομικευμένες αφηγήσεις και εμπειρίες που ξεχωρίζουν και δημιουργούν δυνατό word of mouth.

Κ.Μ: Σε μια εποχή που το digital storytelling και το influencer marketing έχουν αλλάξει τους κανόνες, πώς προσαρμόζεστε... Ή καλύτερα, πώς τους επαναπροσδιορίζετε;
FOAM PR Agency: Ενημερωνόμαστε και πάντοτε «κυνηγάμε» τις τάσεις όχι απλώς για να τις ακολουθούμε… Αλλά για να τις ερμηνεύουμε ως επικοινωνιακές ευκαιρίες για τους πελάτες μας. Η δική μας δουλειά είναι να φιλτράρουμε και να δημιουργούμε αφηγήσεις που έχουν διάρκεια και συνέπεια. Δουλεύουμε με εξατομικευμένο περιεχόμενο, με πραγματικές συνεργασίες και όχι απλώς placements, με στρατηγική που βασίζεται στα insights και όχι στις εντυπώσεις. Ο ρόλος μας είναι να κρατάμε την ισορροπία ανάμεσα στον ψηφιακό θόρυβο και την ουσιαστική σύνδεση με το κοινό. Αυτός είναι ο επαναπροσδιορισμός για εμάς.
Κ.Μ. :Στον κόσμο του “influencing”, τι είναι αυτό που κάνει έναν «influencer” να ξεχωρίζει; Ποιο χαρακτηριστικό λείπει από την Ελλάδα;
FOAM PR Agency: Αυθεντικό, οργανικό περιεχόμενο, community engagement και storytelling. Όχι με την έννοια του «απλώς να είσαι ο εαυτός σου», αλλά με την έννοια της συνέπειας, του βάθους και της άποψης. Ο δημιουργός που ξεχωρίζει είναι εκείνος που δημιουργεί κοινότητα, όχι απλώς ακολούθους. Που έχει φωνή, αισθητική και μια ξεκάθαρη οπτική. Στην Ελλάδα, υπάρχουν επιδραστικοί λογαριασμοί με εξαιρετικό περιεχόμενο. Αυτό που λείπει κάποιες φορές είναι η τόλμη να ξεφύγουμε από περιεχόμενα που ακολουθούν μια πεπατημένη. Υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης εκεί.
Κ.Μ: Ποιο είναι το πιο απαιτητικό αλλά και το πιο rewarding κομμάτι της δουλειάς σας έχοντας ένα σύγχρονο pr agency;
FOAM PR Agency: Το πιο απαιτητικό είναι ότι είναι μια δουλειά που απαιτεί αφοσίωση, συνεχή εγρήγορση, ενσυναίσθηση και ανταπόκριση σε πραγματικό χρόνο. Πρέπει να είσαι παντού, να προβλέπεις, να ελέγχεις και ταυτόχρονα να εμπνέεσαι. Το πιο rewarding; Όταν βλέπεις ότι μια ιδέα σου να ανθίζει και να δημιουργείς μια νέα τάση. Όταν βλέπεις τους πελάτες να «λάμπουν» μέσα από μια καμπάνια ή μια συνεργασία που χτίστηκε με φροντίδα και τόλμη, τους καλεσμένους να απολαμβάνουν μια εκδήλωση. Και φυσικά, οι ανθρώπινες σχέσεις που δημιουργούνται μέσα στη διαδρομή.
Κ.Μ: Ποιο είναι το το dream brand που θα θέλατε να αναλάβετε και γιατί;
FOAM PR Agency: Θα λέγαμε ότι κάθε brand που έχει κάτι να πει και ψάχνει το σωστό τρόπο να το εκφράσει, είναι για εμάς ένα dream brand. Αλλά αν πρέπει να διαλέξουμε, ίσως κάποιο κορυφαίο οίκο μόδας που συνδυάζει – την παράδοση με τη δεξιοτεχνία και τη σύγχρονη καλλιτεχνική αισθητική όπως η Loewe ή ένα brand με πιο παιχνιδιάρικη προσέγγιση που φέρνει φρέσκο αέρα σε κάθε καμπάνια του, όπως ο οίκος Jacquemus ή κι ένα καινοτόμο brand ομορφιάς που θέλει να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο της ομορφιάς σήμερα. Μάρκες με τολμηρό όραμα, που θέλουν να ξεφύγουν από το προφανές.

K.M.: Είστε και οι δύο δυναμικές γυναίκες. Τι είναι αυτό που θαυμάζετε στη σύγχρονη Ελληνίδα και τι είναι αυτό που θα θέλατε να αλλάξετε;
FOAM PR Agency: Ως νέες μητέρες και οι δύο θαυμάζουμε την αντοχή, τη δυναμικότητα, το στυλ και την αισθητική, την ευστροφία… Και παράλληλα και την ικανότητα της Ελληνίδας να νιώθει πληρότητα με όσα καταφέρνει. Και να το κάνει να φαίνεται εύκολο. Τι θα θέλαμε να αλλάξουμε; Το βάρος των προσδοκιών, ότι μπορεί να τα κάνει όλα και ότι πρέπει να αποδεικνύει συνεχώς την αξία της. Θα θέλαμε να δούμε περισσότερη αυτοπεποίθηση, περισσότερη αλληλεγγύη και λιγότερο φόβο να ξεχωρίσει.
K.M.: Ποιά ερώτηση θα κάνατε η μία στην άλλη, προκειμένου να σας γνωρίσουμε καλύτερα; Και τι θα απαντούσατε;
«Τι είναι αυτό που σε κρατά δημιουργική ακόμα και στις πιο δύσκολες μέρες;»
– Το “γιατί”. Το γιατί ξεκινήσαμε το FOAM, το γιατί θέλουμε να δίνουμε φωνή στα brands, και το γιατί η δημιουργία είναι τρόπος ζωής – όχι δουλειά.
“Τι είναι αυτό που θαυμάζεις περισσότερο στον τρόπο που δουλεύω ;”
Στέλλα Φορμόζη: Γενικά και ευτυχώς (γέλια) αλληλοσυμπληρωνόμαστε. Η διαφορετικότητα μας, μας δίνει άλλο πρίσμα σε κάθε project, σε κάθε απόφαση. Αυτό που θαυμάζω είναι η ακεραιότητα, η οργανωμένη και καθαρή σκέψη της — Με κάνει να νιώθω ασφάλεια.
Άννα Κωτσαρέλη: Έχει μια στρατηγική προσέγγιση στα πράγματα. Βλέπει από μια διαφορετική οπτική απ’ τη δική μου, με μια προσγειωμένη αισιοδοξία – ακόμη και στις πιο δύσκολες μέρες.

Info:
Contact: [email protected]