Γ.Αρφαράς & Κ. Σαριδάκης : To success story του e-table

10477846_10152854803048839_8493527370863361787_o 1Μία διαφήμιση στο διαδίκτυο ήταν αρκετή για να μου κινήσει το ενδιαφέρον. Τι είναι αυτό το e-table.gr; Τι υπηρεσίες προσφέρει και κυρίως ποιοι κρύβονται πίσω από αυτό; Οι απορίες μου λύθηκαν όταν συνάντησα δύο συμπαθέστατους νεαρούς, τον Γιώργο Αρφαρά και Κώστα Σαριδάκη (με αλφαβητική σειρά)  και μου εξήγησαν όλη την ιστορία τους. Αποτέλεσμα; Να γίνουμε φανατικοί χρήστες των υπηρεσιών του, οικογενειακώς, καθώς είναι απίστευτο εύκολο στη χρήση του. Διαβάστε τη συνέντευξη και θα καταλάβετε τι εννοώ…

The K-magazine: Από απλοί συνεργάτες, συνέταιροι. Ποιό είναι το δικό σας success story;
Γιώργος Αρφαράς: 
Η πλήρης αλήθεια είναι ότι ξεκινήσαμε ως συμφοιτητές στο Πολυτεχνείο έχοντας παράλληλα μία κοινή ενασχόληση με τα κοινά. Μετά την αποφοίτησή μας ο καθένας ακολούθησε το δικό του δρόμο. Ξαναβρεθήκαμε, εντελώς τυχαία, μαζί σε μία πολυεθνική συμβουλευτική εταιρία όπου κάναμε τα πρώτα βήματα της καριέρα μας. Εκεί είναι και που δεθήκαμε περισσότερο.
Αποχωρήσαμε από κοινού από την εταιρία έχοντας ως όνειρο να υλοποιήσουμε μία ιδέα, να κυνηγήσουμε ένα όνειρο ίσως. Η ιδέα αυτή ήταν το e-table.gr. Για το σκοπό αυτό ιδρύσαμε τη δική μας συμβουλευτική εταιρία και εργαζόμενοι στην Ελλάδα και το εξωτερικό μαζέψαμε χρήματα για την υλοποίηση της πρώτης έκδοσης της ιστοσελίδας. Ήταν πολύ δύσκολα τότε, δεδομένου του ότι ήταν σαν να είχαμε δύο διαφορετικές δουλειές.
Η προσπάθειά μας τράβηξε τελικά το ενδιαφέρον έμπειρων επενδυτών και το e-table.gr έγινε πραγματικότητα!

The K-magazine: Εν μέσω κρίσης αποφασίσατε να ξεκινήσετε κάτι πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα. Πόσο εξοικειωμένος είναι ο Ελληνας με το διαδίκτυο, ώστε να κλείνει ακόμα και τραπέζι στο αγαπημένο του εστιατόριο;
Κώστας Σαριδάκης: Η κρίση σίγουρα εγκυμονεί κινδύνους, ειδικά για νέους επιχειρηματίες, μπορεί όμως να αποτελέσει και μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης όταν ένα προϊόν ή υπηρεσία έρχεται την κατάλληλη στιγμή. Κάπως έτσι, γεννήθηκε και για εμάς η ιδέα του e-table.gr για online κρατήσεις εστιατορίων. Θεωρήσαμε ότι είναι μια υπηρεσία πολύ χρήσιμη που λείπει από την ελληνική αγορά. Όλα τα δεδομένα δείχνουν παγκόσμια αύξηση των κρατήσεων μέσω διαδικτύου σε όλους τους κλάδους. Η τάση αυτή έχει γίνει ορατή και στην Ελλάδα με τους Έλληνες να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο ανάλογες υπηρεσίες για να κλείνουν ξενοδοχεία ή να παραγγέλνουν φαγητό οπότε θεωρούμε ότι είναι απλά θέμα χρόνου ώστε να εξοικειωθούν και με την online κράτηση τραπεζιού. Άλλωστε το κίνητρο δεν είναι μόνο η ευκολία αλλά και οι αποκλειστικές εκπτώσεις που παρέχουμε εντελώς δωρεάν.

The K-magazine: Πώς πείθεται να το κάνει; Μέσω διαφήμισης που γίνεται “πλύση εγκεφάλου” ή από “στόμα σε στόμα”; Ποιά είναι η καλύτερη διαφήμιση;
ΚΣ: Δεν θέλουμε να υποτιμήσουμε κανένα από τα δύο. Το word of mouth βοηθάει πάρα πολύ, ειδικά όταν κάποιος μείνει αναπάντεχα ικανοποιημένος με μία υπηρεσία γιατί τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα θελήσει να το μοιραστεί με γνωστούς και φίλους και ειλικρινά πιστεύουμε ότι το e-table είναι μια τέτοια υπηρεσία. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι ανοίγουμε μια νέα αγορά και επομένως χρειάζεται συνεχής επένδυση στη διαφήμιση ώστε ο κόσμος να δοκιμάσει και να εμπιστευθεί τελικά την υπηρεσία μας.

Κώστας Σαριδάκης, Απόστολος Αποστολάκης και Γιώργος Αρφαράς

Κώστας Σαριδάκης, Απόστολος Αποστολάκης , Γιώργος Αρφαράς και Στάθης Πεΐογλου

The K-magazine: Για να το πετύχετε, σίγουρα υπάρχει μία μυστική συνταγή. Είναι η ομάδα ή η αγάπη κι αφοσίωση γι’ αυτό που κάνετε;
ΚΣ: Σίγουρα η μυστική συνταγή περιλαμβάνει τόσο τη δυνατή ομάδα όσο και την αφοσίωση στη δουλειά μας και πιθανότατα να μην είχαμε καταφέρει να πείσουμε κάποιους ανθρώπους να επενδύσουν σε εμάς άμα δεν είχαμε κάποιο από αυτά. Οπότε και τα δυο είναι βασικά συστατικά αλλά θα έλεγα ότι η μυστική συνταγή της επιτυχίας περιλαμβάνει και πολλά άλλα.
ΓΑ: Η αντοχή στο χρόνο της πίστης μας προς την ιδέα μάς κράτησε στο σωστό μονοπάτι όταν περνούσαμε δυσκολίες. Επιπλέον, η ευελιξία και οι γρήγορες αντιδράσεις μας στα πρώτα δείγματα εποικοδομητικής κριτικής από τα εστιατόρια και το κοινό βοήθησαν να βελτιώσουμε σε κρίσιμα σημεία την υπηρεσία μας έγκαιρα. Χρειάζεται πάντα ταπεινότητα και διάθεση να αναγνωρίζεις τις αδυναμίες σου γρήγορα.

The K-magazine: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να συνεργάζονται δύο φίλοι μεταξύ τους; Διαφωνείτε συχνά;
ΓΑ: Δεδομένου του ότι έχουμε να αποφασίσουμε για δεκάδες θέματα καθημερινά, οι διαφωνίες είναι αναμενόμενες. Δεν αφορούν σημαντικά θέματα όμως. Με τα χρόνια έχουμε αναπτύξει μηχανισμούς επίλυσης διαφωνιών, έτσι ώστε να λαμβάνουμε γρήγορα αποφάσεις που στο τέλος να αφήνουν και τους δύο ικανοποιημένους. Σε κάθε περίπτωση και οι δύο νιώθουμε δεσμευμένοι να εφαρμόσουμε τις κοινές αυτές αποφάσεις με ζήλο.
ΚΣ: Συμφωνώ απόλυτα. Άμα δουλεύεις 10-12 ώρες τη μέρα στο ίδιο γραφείο και σε αρκετά έντονες συνθήκες είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα υπάρχουν και διαφωνίες. Μετά όμως από τόσα χρόνια συνεργασίας οι ασυμφωνίες αυτές μας φαίνονται κάτι πολύ απλό και φυσιολογικό και έχουμε μάθει να τις διαχειριζόμαστε με πολύ απλές λύσεις όπως π.χ. με το να πάμε μια γρήγορη βόλτα με τα πόδια για να πάρουμε λίγο καθαρό αέρα ή με το να πάμε με τα laptopsμας στη διπλανή καφετέρια για να συζητήσουμε σε ένα πιο χαλαρό περιβάλλον.

The K-magazine: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καθενός;
ΓΑ: Ας μιλήσω για τον Κώστα και εκείνος για εμένα. Ο Κώστας είναι ένας πολύ παθιασμένος άνθρωπος με τις ιδέες, τους ανθρώπους και όλα όσα αγαπάει. Η σταθερή του πίστη και το πάθος για το εγχείρημά μας έχει χρησιμεύσει ως «καύσιμο» και για τους δύο μας σε περιόδους δύσκολες και απαιτητικές. Η συναισθηματική του ωριμότητα, επίσης, τον έχει καταστήσει ικανό να διαχειρίζεται ακραίες καταστάσεις.
ΚΣ: Αυτό που θέλει να πει ο Γιώργος είναι ότι μπορεί να είμαι λίγο πιο υπομονετικός όταν πιεζόμαστε αρκετά. Από την άλλη όμως δεν είμαι το ίδιο οργανωτικός και μεθοδικός όσο ο Γιώργος στην καθημερινότητα μας. Η ικανότητα του να οργανώνει, να διεκπεραιώνει και να αυτοματοποιεί τις δουλειές που έχουμε καθημερινά είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη.

10816990_10152853966048839_1241713799_oThe K-magazine: Ποια είναι η διαδικασία για να κλείσει κανείς τραπέζι σε ένα εστιατόριο, μέσω του e-table; Πρέπει να είναι συνδρομητής ή αρκεί μια απλή εγγραφή;
ΓΑ: Η διαδικασία κράτησης είναι πολύ απλή και δεν απαιτεί πιστωτική κάρτα δεδομένου του ότι είναι δωρεάν. Απαιτείται μόνο η εγγραφή του χρήστη στην ιστοσελίδα, η οποία διεκπεραιώνεται μέσα σε δευτερόλεπτα και μόνο μία φορά. Επιπλέον, έχουμε αρχίσει να δεχόμαστε και τηλεφωνικές κλήσεις προκειμένου να βοηθήσουμε το κοινό που προτιμά ακόμα την φωνητική επαφή να αξιοποιήσει τα προνόμια που απορρέουν από την υπηρεσία μας.
ΚΣ: Έτσι ακριβώς. Η εγγραφή είναι πραγματικά πολύ απλή και εντελώς δωρεάν. Και μη ξεχνάμε και τη δυνατότητα για facebooklogin όπου στην περίπτωση αυτή ο χρήστης δεν χρειάζεται να γράψει ούτε το όνομα του. Είναι πραγματικά μια διαδικασία μερικών δευτερολέπτων.

The K-magazine: Τι άλλο μπορεί να βρει κανείς στο e-table πέρα από το να κλείσει κανείς τραπέζι;
ΓΑ: To e-table.gr δεν είναι απλά μία «μηχανή κρατήσεων». Από την αρχή στοχεύαμε στη δημιουργία μίας ιστοσελίδας-προορισμού για τους ανθρώπους που θέλουν να ανακαλύψουν νέα για αυτούς εστιατόρια. Για αυτό το λόγο έχουμε εντάξει στη σελίδα πληροφορίες για τα εστιατόρια που εν γένει είναι δυσεύρετες online όπως ψηφιοποιημένα μενού και εικονικές περιηγήσεις στους χώρους των εστιατορίων.
ΚΣ: Επίσης, ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι όλες οι κριτικές που γράφονται στην ιστοσελίδα μας είναι πραγματικά αξιόπιστες γιατί προέρχονται από χρήστες που πιστοποιημένα έχουν επισκεφτεί τα εστιατόρια και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ιστοσελίδων που προβάλουν κριτικές όπως π.χ. το trip advisor.

The K-magazine: Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια; ίσως επέκταση στο εξωτερικό; σε γειτονικές χώρες;
ΓΑ: 
Άμεσα σκοπεύουμε να διαθέσουμε τη mobile εφαρμογή του e-table.gr στο κοινό και να επεκταθούμε σε χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς. Εδώ και κάποιες ημέρες έχουμε ήδη παρουσία στο Ναύπλιο.
Πιο μακροπρόθεσμα, επιθυμούμε την επέκταση σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας και θερινούς προορισμούς. Κάποια στιγμή η επέκταση στο εξωτερικό θα μας απασχολήσει, αλλά μέχρι τότε έχουμε πολλά σχέδια για εμπλουτισμό της υπηρεσίας μας που θέλουμε να υλοποιήσουμε. Πραγματικά, θέλουμε να κάνουμε την υπηρεσία μας συνώνυμο των κρατήσεων εστιατορίων στην Ελλάδα!

Μπείτε στο e-table.gr για να κάνετε εύκολα τις κρατήσεις σας στα αγαπημένα σας εστιατόρια, και κάντε like στη σελίδα στο facebook για να ενημερώνεστε άμεσα για τις νέες συνεργασίες….

You may also like